Transport?
Hejsan
Undrar om man kan ta en vanlig skokartong när man ska transportera hem hamster
I'm out 
Hur lång resväg är det? Fråga uppfödaren så att du inte kommer dit med en kartong och uppfödaren säger nej till köpet pga av att hen inte tycker du är förberedd. För korta resor är det ok.
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
Jag tycker att det är okej om det handlar om en kortare resa. Ska du transportera hamstern i flera timmar så rekommenderar jag dig att införskaffa en transportbur :)
Besök gärna min blogg - Minsvartvita
Det är ungefär 30 minuter dit
I'm out 
Dom gnager sig ut kartonger så köp en transportbur i stället
Annars kan du tex ta en glass låda med hål i om det är en kort bit :)
// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning
Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus
Kanske en sån här med hål i locket?
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S49871676/#/S49871676
på 30 minuter hinner hamstern ta sig ut tyvärr
// Claudia Bertheau
BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com
Men man håller ju i lådan..?
I'm out 
Det beror på om hamstern gillar att gnaga eller om den blir väldigt stressad och vill ta sig ut. Det kan vara bra att ha en transportbil hemma ifall något plötsligt händer och du behöver transportera hamstern fort. T.ex. Ett vetrinärbesök? Ett större glasspaket med hål i funkar nog också bra. Se bara till så att hamstern har Bottenmaterial samt bomaterial så att hamstern landar mjukt om något händer på vägen hem. Eller om hamstern vill sova:) lycka till!;)
#6 Locket sitter inte fast om man inte borrar hål och fäster rep igenom sidan av lådan och locket.
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
Okej tack, ska fixa en glasslåda :)
I'm out