Hamster iFokus

Hamster

Etikettrysk-vintervit
Läst 1568 ggr
Mirre395
0

Hmm...dyrt?

Jag har precis sett att vår närmaste djuraffär fått in carefresh som jag har velat testa ett tag nu. Det var ca 3 liter i en förpackning som kostade 89kr! Jag tycker det är galet dyrt för en sån liten mängd. Någon som vet var det finns relativt billigt carefresh? Jag skulle bara tycka det var kul och testa:)

[MikaelaR]
0

Carefresh är dyrt finns nog inget billigt

Mirre395
0

Men ni som har carefresh? Hur mycket köper ni? Vad kostar det?

Toffs
0

Jag köper 10L hårdpressad Carefresh för 89kr. Använder det som bäddmaterial och förra påsen räckte i ett helt år. :)

[MikaelaR]
0

Billigare o använda toapapper som bäddmaterial :)

Cindy S
0

Det kan bli billigare att göra som en artikel här föreslår och göra eget av toapapper. Hitta den via sökrutan under artiklar.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

[MikaelaR]
1

Det blir kanske inte så billigt ändå eftersom man måste använda så extremt mycket toapapper!

till hemmagjort "carefresh"

M.L
0

#3 vart köper du ?

Toffs
0

#7   PP:s Hund & Katt kompani i Norrköping.

kiku_molly
2

hemmagjord carefresh är väl mycket hårdare än köpt?

[MikaelaR]
1

#9 jag har också hört det!

Tessan01
0

#9 Precis, det är det :( Jag köper mitt på Animail, 60L för 199kr. Jag kör på att tar hälften nåt annat och hälften carefresh, då sparar jag lite pengar. Mitt räcker till 2 fyllningar till en Samla 130L och en Mini Duna.

Fiona1234
0

Det billiga ifrån Animail är endast natural carefresh, jag köper färgad carefresh för 229kr och det är 50 liter :)

// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

annlen68
0

Behöver man carefresh då?  Vad har ni det till?   Jag har spån som burunderlag, toapapper i sovhuset :)

[MikaelaR]
0

Carefresh är underlag! #13

annlen68
0

#14  Dyrt att ha det som underlag..

[MikaelaR]
1

#15 Nja jag har använt carefresh som underlag och det kan faktiskt funka rent ekonomiskt. Kutterspån och liknande kan vara hälsofarligt och då föredrar jag att veta att hamstern håller sig frisk blir billigare i längden. För 60 L med neutral färg kostar det 199 kronor men finns andra billigare underlag bättre än kutterspån för ok pris 🙂

Mirre395
0

Det från animail var ju relativt billigt:) jag skulle isåfall använda det som underlag blandat med ngt annat.

Whippet
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag gjorde eget 🙂

I'm out Vilar huvudet i handen

tilde.wahlgren
0

man kan fäga eget med karamellfärg

Hjärta SVEA Hjärta