Billigare sand?
Just nu använder jag chinchillasand här hemma, men jag tycker att den är väldigt dyr plus att jag inte får tag i större förpackning än 5 liter. Så det tar slut ganska fort nu när antalet hamstrar ökar här hemma… Jag vet att man kan ha kan viss kattsand och även sandlådesand, men jag blir inte riktigt klok på vika sorter. Var köper ni Sand och vad är det för sort? Pris? Och såklart viktigast, tycker hamstrarna om det?
Jag har, och har alltid haft Sandlådesand ifrån Bauhaus :) Det är 20kg och kostar 39kr. Tycker det funkar bra och pälsen håller sig fin :)
// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning
Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus
Tack för era svar! Jag ska kolla på Bauhaus. Låter ju billigt och bra! :-)
Zooplus.se säljer 3x5kg för 199kr, tror jag. Blir väl dyrt i längden det med.
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
#4 Sorry att jag lånar tråden! Är det chinchilla Sand? :)
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
Jag använder Sand från biltema. 16kg kostar 75kr. Finns finkornig och grovkornig, jag använder finkornig. http://biltema.se/sv/Bygg/Kakel-och-mura/Murarverktyg/Sand-175422/
Hamstrarna gillar den men den fastnar på typ allt så det följer med rätt mycket ut när dom hoppar in och ut ur toalådan.
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
#6 Åh, tack för länken :D
#8 Det är en toppensida, jag vill köpa 1/4 av smådjurssektionen.
Jessica Jones (2015-)
#9 jag brukar ta in sanden, sila igenom minst 2 ggr( för att få bort skräp ), och ha i frysen i 48 timmar för säkerhets skull =)
#11 #9 Borde väl funka att koka sanden? Förresten, ska man göra ngt speciellt med sanden från bauhause?
#12 Nej, man använder den som den är :)
Jag kör också med Sand från Bauhaus, den är toppen!
Lilla Mollys Guldhamstrar
http://lillamollys.weebly.com
#13 #14 Okej, vad bra! Nu kan jag ju spara in lite pengar på det.., Tack!