Hamster iFokus

Hamster

Etikettcampbells
Läst 753 ggr
[Nikodemus]
0

flera hamstrar tillsammans

Cambells blå dvärghamster o rovbovski dvärghamster har jag hemma o vill ha sällskap åt dom men både uppfödare o djuraffärer säger nej till fler i sällskap hur gör jag då ?

[Ingunn_1969]
0

Vilka uppfödare säger nej till sällskap?! Det låter konstigt i mina öron. De flesta uppfödare hjälper gärna till med att hitta sällskap åt en hamster som har blivit ensam av någon anledning.

Med vänlig hälsning Ingunn

www.snogatanshamsteruppfodning.com

[Nikodemus]
0

Från fäboden . Okej . Söker för fullt sällskap åt dom men hittar inga .

Fiona1234
0

Kolla hos uppfödare först och främst ;)

// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

[Nikodemus]
0

De har jag gjort dom e uppfödare på fäboden och dom hade bara vintervita dvärghamster .

[Nikodemus]
0

När ni säger att de ska ha selskap, pratar ni då syskon eller inte samma kull/mamma. För de vi har prtat med säger bara att de kommer bråka å bita varandra….. Fäboden är en uppfödare sedan har zoo affärena sagt lika dant. De som vi hr e köpta samtidigt men ena är hona andra hnen de bråka direkt efter bara 2 minuter i samma transportbur. Hur stor e risken att det börjar bråka med varandra (samma kön såklart asnnars blir det ju barn mm.

Fiona1234
0

Dom ska ha en av samma sort som är en bebis, det brukar oftast funka. En campell och en roborivski funkar ju inte ihop, eller hur menar du?

[Nikodemus]
0

Okej. Honan e yngre än hanen svårt å hitta sällskap åt dom . Men vintervit fungerar väll inte med blå?? Ja som du skrev de började bråka direkt. Men måste man sätta ihop dem direkt som må eller kan man sätta i hop en äldre med en yngre av samma ras å kön??

Fiona1234
0

En blå är troligtvis Hybrid eller campell, och borde då ha en ung campell som sällskap. Man kan sätta ihop dom vid äldre ålder om de är av samma kön och art samt om det är en bebis du köper :)

[Nikodemus]
0

Cambell är den fast han är blå. Rovbovski är den lilla . Tanken är att säta in hane till hanen o hona till honan

[Nikodemus]
0

I samma sort som dom vi har hemma .

[Nikodemus]
0

??????