Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 1028 ggr
illyria1989
1

Lekborg till guldis?

Är det någon här som har lekborgen i trä (länk) från Karlie Wonderland?

Måtten står ju, och det ser ut att vara guldisar på bilden, men funderar ändå över storlek osv. Vissa hus har så små öppningar och är snarare ämnade åt dvärghamstrar, ska jag beställa en så pass dyr leksak vill jag veta att den passar.

Som sagt, kul att veta om någon har den och vad hamstrarna tycker! Gärna bild :)

annlen68
0

Funderar också på något liknande, men liksom du tveksam om det är till guldhamster el dvärghamster. I en djurbutik häromdagen såg jag en mindre sorts lekborg till hamster och det var jättesmå hål i den…hoppas du får svar!

illyria1989
0

#1 Ja på mycket står det "hamster" allmänt, och är väldigt litet. På just den här sidan står det "till hamster och mus" vilket känns suspekt angående storleken.

annlen68
0

#2  Ja borde vara tydligare märkt om det är till guld- eller dvärghamster. Det är ju väsentlig skillnad.

elima_2
0

Jag skulle tro att den är för liten för guldhamstrar..

elima_2
0

Dumt att det inte står mått för hålen, hur ska man veta? Kanske kan passa.. Min Sigge är en bamsing så han hade säkert fastnat 😂

illyria1989
0

#5 Ja, diameter skulle ju kunna stå! Har inte sett denna på någon fysisk affär heller, i så fall kan man ju undersöka närmare. Någon som vet något liknande som funkar får gärna tipsa! :)

Cindy S
0

Vissa hål på hamsterleksaker kan ju inte runda dvärgar ta sig igenom heller.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Siastassar
0

Såga till större ingångshål vett ja👍😊 Jag har en annan trägrej som man hänger i taket med bro & stege ett hus mm å de på arken zoo garanterade att min guldhane som ej är så stor som tex mina honor men icke sa nicke. Jag tog en bågsåg & såg till att såga så hålet blev dubbelt så stort!!! 😳 Halva väggen försvann men in kommer han iaf fast han brukar lämna pungen å svansen utanför hihi… Han sover aldrig där pga huset är för litet egentligen men han vill gärna gå in & titta lite då & då😊

Mawilma
0

Vi köpte en liknande se länk: http://www.zoo.se/natural-living-hus-med-tunnel-frida.html

Vi har en långhårig guldhamster pojke på snart fem månader. Han flyttade in direkt i det stora huset och så började han använda det andra som toalett….:/ Går i röret emellan. Vi har en slökorv till hamster. (sagt med värme och kärlek)😍 Vi fick leta fram en passande låda med toasand och ställa in…Fungerar bra. Han verkar trivas i sin "borg". Han klättrar en del då han är på humör såklart…helst efter klockan 23 på kvällen. Huset på övervåningen…vet jag inte ens om han varit in i.

MaWilma

~ Mawilma ~

"Morris & My"

annlen68
0

#9  Vilken fin borg! Hålen och tunneln; ryms han med bra marginal i dem?

Siastassar
0

#10 Tack för tipset! ^^ Den MÅSTE jag bara köpa! Toppen👍

illyria1989
0

#9 Åh, den var också fin! Kul att höra att han trivs :)

Lojs
1

#9 Du som har en, kan du dela med dig av vilka mått den har? Vad har hålen för diameter och hur stora är "husen". Jag blev sugen jag med, himla söt grej! :)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Mawilma
0

Japp…ska fixa det. Kolla lite mått och så.

Han springer inte fort och lätt i "röret" men han tar sig igenom utan problem och när han sover på dagen…så använder han den för att gå och snabbkissa. Bi har även en toa på ett annat ställe i buren…men dit orkar han inte gå…haha!

Mer info kommer!

~ Mawilma ~

"Morris & My"

Mawilma
0

De utsågade hålen i träröret/tunneln är ca 5cm i diameter.

Ut/ingång till trärör/tunnel (som sitter i respektive sidohus) är ca 4½ cm i diameter.

Hålet till "övervåningen" ca 4 cm i diameter och dit går han inte. Vi ska fixa det större.

Mått på själva huset står i länken ovan.

Vår långhåriga Morris tar sig igenom…han skulle inte ens prova om det var för trånngt. Men han växer väl så får väl se hur det blir senare. 😛

Hoppas ni blev hjälpta av infon.

//MaWilma

~ Mawilma ~

"Morris & My"

Lojs
0

Ok, tack så jättemycket för att du mätte , då tror jag inte jag skulle våga ha det till mina tjockisar, kanske mössen mössen eller när jag har en kull i så fall. :) Jag tror inte måtten på huset stämmer riktigt, det ser ut som att de mätt hela höjden och inte måtten på själva huset, och jag är intresserad av måtten på båda husen. =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

annlen68
0

Väldigt trist att de inte kan tillverka saker som passar guldhamstrar ordentligt :/

Lojs
0

#17 Ja, det är jättetråkigt, ofta får man köpa marsvinssaker. Animail har en del bra och söta hus och tunnlar, men inga passande lekborgar tyvärr.  http://animail.se/smadjur/lek-inredning

Medis på akvariefisk.

Mawilma
0

Ok…ska kolla husmåtten…glömde det..

…ca 15x15 på båda och högt till tak på det utan övervåning. Där har han god plats och har boat med toapapper och har även skafferi där inne…¨

Har lagt upp lite bilder i en annan tråd…"Hur bor era hamstrar" typ..:)

~ Mawilma ~

"Morris & My"