Willy var äldre än ja trodde! :(
Ni kmr väl ihåg Willy The Killer som ja köpte för nästan exakt ett år sedan! Nu e det så att han dessvärre verkar vara en bra bit över 1 år! Alltså hade Djuraffären i princip sålt en färdigvuxen hamster dvs fullvuxen å födelsedatumet hade de ingen aning om de kunde bara gissa men som i självaste verket bara var en ren gissning -.-
Nu sitter ja här med en hamster som blivit en gubbe, fått glesare hår vid ansiktet å kliver oftast inte upp förrns 23.30 TIDIGAST å e kanske ute å ränner 1-3 timmar sedan slappar han…men han äter å dricker bra! men e det något särskilt ja ska tänka på nu när han börjar visa ålderskänningar! Visar en gammal bild på när han var nyinköpt å dessvärre ser man att han har blivit….en gamling å ja har fasen gråtit hela kvällen…ovissheten e den värsta å frågan e om ja ens vill ha en hamster eftersom ja har så svårt med deras korta livslängd 😭
Kolla in min nya blogg som handlar om mig och min hamster Willy The Killer
en till nytagen bild!
Å som ni ser så var han han riktigt stor när ja köpte han…. å det var flera som påpeka det.. dvs minst en 4-5 månader gammal… å ja ja e väldigt ledsen å ovissheten å inte veta hur gammal fastän man vet att han e gammal men inte hur! Det e fan i mig det värsta *ursäkta svordommen* KÖP ALDRIG ifrån djuraffär dom har ingen aning om hur gamla djuren e ….de kan lika gärna vara hur gamla som helst…. självklart ångrar ja inte köpet man ja mår ju inte så himla bra nu om man säger så… 😭
å¨ännu en när han var "ung" å busig!
Men om de nyss fått hem dem i butik så ska de ju inte vara mer än cirka 7-8 veckor….hade din varit där ett tag när du köpte den?
Ja…. han var extremt mkt större än de andra tom flera i min omgivning reagerade på detta… stor å kraftig var han…. inte någon unge direkt… dessutom e den affären allt annat än seriös å tar in från imazo å har inte koll på något ALLS å definitivt inte ålderna på djuren, ja frågade man de visste inte säkert..
Det enda är väl att se till att han har lätt att nå mat, vatten och bad.
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
Jo, det har ja gjort sandbadet å allt står nära huset…. just nu e ovissheten värst..upptäckte dessutom att han fått glesare päls vid doftkörtlarna….. vilket gjorde att ja börja tjuta! Folk tkr säkert ja skitlarvig, han lever ju! Ja men när man märker att han blir skröpligare å gubbig så kan det ju hända allt ifrån ett halvår tills imorgon å ja menar ovisshet e bland det värsta som finns spec. när det gäller ens husdjur , nojjig blir man oxå! Det e så lätt att säga ..ta dagen som den kommer men det e ju faktiskt inte så lätt. :(
Det är okej att vara känslig :) Man ska ju tycka om sina djur.
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
Tänk inte på att den kanske har en fel ålderslängd när du kan inget göra åt och din hamster har tur som får bo hos dig. Tiden är hos er nu, umgås lite extra mycket med din hamster ❤️
don't let anyone destroy your happiness 
vad hemskt.. tur att min lilla Pepsi var i rätt ålder som vi trodde.. köpte henne i en djuraffär men om jag ska ha någon mer hamster så blir det en från uppfödaren!!
Min hamster började visa ålderstecken vid 1,5 år (blev magrare, gråare m.m.). Nu är hon över 2 år och lever fortfarande! Förväntade mig faktiskt inte det. Hon är fortfarande "pigg" - inte uppe och leker en massa, men inte gaggig heller. Däremot börjar hon bli riktigt rejält grå 😃
Tycker för övrigt inte att din hamster ser så grå ut på bilden 🤔
Ne, ja vet men han har tappat hår på doftkörtlarna samt att han blivit äldre mer i sättet…… han var minst en fem månader när ja köpte han i affären :( Han var nästan MER än dubbelt så stor å grov som sina syskon dom som var med mig tänkte samma sak….att om inte ja tar han så blir han aldrig såld….så stor som han var å nu har det gått et år sedan ja hämtade hem honom =/
ne, han ser inte så grå ut tack o lov bara lite "gubbig" i sättet hoppas han inte blir en SUr gubbe bara ^^
Djuraffärshamstrar åldras oftast snabbare än seriöst uppfödda hamstrar.
Djuraffärerna sysslar inte med seriös avel & tar inte hänsyn till hälsan.
Din hamster kan mycket väl varit ung när du köpte honom, hamstrar blir nämligen fullvuxna väldigt fort - han har säkert bara åldrats i förtid, det är inte helt ovanligt.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Hur kmr det sig att han åldras så fort då? :O Dom andra var ju bra mkt mindre O_O Å de kom alla ifrån samma uppfödare *hos host* företag. Men det vi vart mest förvånade över var just han storlek! Brukar inte grossistupfödda hamstrar vara ganska små till växten? Willy e ju en jätte! xD
Det är inget som tas till hänsyn i den aveln.
Det är inte ovanligt att en oseriöst uppfött guldhamster kan bli stor, även om de flesta blir små & taniga.
Att han åldras så fort kan ha med flera faktorer att göra bl.a nedsänkt immunförsvar, avel bl.a. I en avel där hamstern eller dess föräldrar/släktingar utsätts för mycket stress eller fel hantering m.m så tär det mycket på hamstern.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Usch! Ska då ta mig tusan aldrig mer att handla i djuraffär >=( å den här i K-holm kan nog hamna på nomineringslistan bland Sveriges ABSOLUT mest usla å sämsta djurhållning ever! Deras bemötande e ju inte heller att hurra över! Efter ja ställt dom mot vägen pga vissa grejjer så blev dom SKITSURA å blängde på mig å en kompis när vi var i affären… maken på sämre bemötande har ja sällan skådat….USCH säger ja bara…
Akta er för djurmagazinet i Katrineholm…. hålle r borta ifrån den affären så långt det e möjligt!
Jävligt dåligt av affären! Du kan och bör absolut klaga till dem! om du inte kan/vill själv finns säkert nån i din närhet som kan hjälpa.
Angående Willy så är han fortfarande samma älskvärda individ och du bör absolut inte tänka något annorlunda om din lille hamster :)