Färghjälp.
Hej. är ganska ny på Guldhamster och är ny medlem i SHF .
Tänkte jag skulle registrera min lilla Bosse och vill gära att det ska stå rätt färg i hans stamtavla , hans pappa är Dove och mamman Svart.
tänkte att han är Creme men är ändå osäker då det verkar vara många olika nyanser av Creme. I pappans stamtavla finns det Gul bakom så jag kände att det är bäst att få hjälp av erfarna uppfödare 🙂 Hoppas nu bilden kommer med för ibland funkar det inte ..

Kan du lägga upp stamtavlan. Han verkar vara créme (dolt svart), men kan även vara créme/gul, beroende på hur stammen ser ut.
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
#2 Jag har ju ingen stamtavla på honom än, pappan Avalon har stamtavla mamman har ingen . Tjejen jag köpte Avalon av hade slarvat bort hans stamtavla men hans reg nr är 12-K179 om du har tillgång till stamboken ? Hans pappa är gul, hans mamma r svart skp/vit, farfar cinnamon, morfar choklad ba , mormor nomalfärgad sk/vit . Försår att det kanske är svårt om jag inte har stamtavla till mamman..

Troligtvis är han inte créme-gul, men det beror lite på om pappan är korrekt färgbestämd, vissa crémebaserade färger påminner om dove.
Medis på akvariefisk.
#4 Pappan är nog rätt färg för vad jag kan se på bilder på SHF hemsida så stämmer hans färg väldigt bra överens men bilder på dove . Men vad skulle du tippa på att han är ? Creme då eller ?

Mm, jag tror på créme, men skulle nog ändå regga som créme-gul för säkerhets skull.
Medis på akvariefisk.
Ok , tack så mycket för hjälpen . 🙂