Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 612 ggr
MajaPaja
0

Färghjälp.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej.  är ganska ny på Guldhamster och är ny medlem i SHF . 

Tänkte jag skulle registrera min lilla Bosse och vill gära att det ska stå rätt färg i hans stamtavla , hans pappa är Dove och mamman Svart.

tänkte att han är Creme men är ändå osäker då det verkar vara många olika nyanser av Creme.  I pappans stamtavla finns det Gul bakom så jag kände att det är bäst att få hjälp av erfarna uppfödare 🙂 Hoppas nu bilden kommer med för ibland funkar det inte ..

MajaPaja
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En bild till..

Lojs
0

Kan du lägga upp stamtavlan. Han verkar vara créme (dolt svart), men kan även vara créme/gul, beroende på hur stammen ser ut.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

MajaPaja
0

#2  Jag har ju ingen stamtavla på honom än,  pappan Avalon har stamtavla mamman har ingen . Tjejen jag köpte Avalon  av hade slarvat bort hans stamtavla men hans reg nr är 12-K179 om du har tillgång till stamboken ?  Hans pappa är gul,  hans mamma r svart skp/vit,  farfar cinnamon,   morfar choklad ba , mormor nomalfärgad sk/vit .  Försår att det kanske är svårt om jag inte har stamtavla till mamman..

Lojs
0

Troligtvis är han inte créme-gul, men det beror lite på om pappan är korrekt färgbestämd, vissa crémebaserade färger påminner om dove.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

MajaPaja
0

#4  Pappan är nog rätt färg för vad jag kan se på bilder på SHF hemsida så stämmer hans färg väldigt bra överens men bilder på dove .  Men vad skulle du tippa på att han är ? Creme då eller ?

Lojs
0

Mm, jag tror på créme, men skulle nog ändå regga som créme-gul för säkerhets skull.

Medis på akvariefisk.

MajaPaja
0

Ok ,  tack så mycket för hjälpen . 🙂