Hamster iFokus

Hamster

Etikettrysk-vintervit
Läst 510 ggr
Wellcraft
0

Tre små vintervita ev (S)

Nu har jag fått mig en överraskning här hemma.
Hanen jag köpte till min vintervita efter att hans vän gått bort, var en hona.

Skiljde dem åt för ett tag sedan då jag började misstänka att Onyx var en Onyxia, men det var för sent.
Som f.d uppfödare kände jag igen bebisljuden, och det är tre små sötnosar som kommit till världen. Oplanerat men som tur är har jag kunskapen som krävs.
Bilder kommer givetvis senare, när ungarna blivit lite sötare & större.
Vet inte riktigt vad jag ska göra med ungarna, plats här hemma finns självklart men är inte jättesugen på att utöka med tre hamstrar till.
Någon hona får nog ev. stanna dock, om inte alla råkar stanna kvar ;)

Nå, föräldrarna räknas som hybrider då de är utan stamtavla (kommer dock från en privatuppfödare), men de är vintervita, så de ska inte sitta med campbells.
Föräldrarna är trevliga, lugna & mysiga. Onyxia är lite reserverad men Svamp (pappan) är hur framåt som helst, tror det kompar bra!
De säljes inte till hem där de får sitta ensamma, utan detta är hamstrar efter sociala föräldrar som vill leva med en artfrände!

Om ni är intresserade så kan ni PMA eller skriva här, de finns i Norrköping.
Kön har jag inte velat kolla ännu, men jag tycker mig se en saphire pearl, agouti & ev en agouti pearl.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Wellcraft
0

De är nu två veckor och har öppnat ögonen.
De var (hela!!) sju stycken visst. Sex honor och en liten hane. Två saphire pearl & resten agouti. Hur mysiga & söta som helst.
Alla är väldgödda & Onyxia är en fantastisk mor.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund