Tror ni att hon vill se ut?
Vi har en mini duna som följde med när vi köpte vår lilla 8 veckors Molly. Vi kommer självklart byta till större om vi märker att hon får behov av det när hon blir större.
Det följde med ett våningsplan med stege til den. Den har vi dock valt att inte sätta dit av praktiska skäl. Tänkte att hon fick mer utrymme att röra sig utan också.
Men jag har sett på kvällara att hon liksom försöker ta sig upp på plastväggarna, så jag funderar på sätta dit våningsplanet i alla fall. Kanske blir roligt för henne att springa upp och ner i stegen och så kan hon se ut bättre :) Tänkte ha hennes sovhus där uppe också
Men då till min "oro" : då kanske hon når upp till burgallret i taket och börjar klättra eller gnaga där! Stäler hon sig dessutom på sovhusets tak så kommer hon ju högre upp. Eller så kanske hon blir nöjd av att komma upp och se bättre och slutar att klättra på väggarna?
Någon här som har erfarenhet av att ha hamster i en miniduna med våningsplan?
Någon som har
En del av inlägget kom inte med.
Har själv inga råd att gå. :/
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
Gällande att hon "hoppar" mot väggarna brukar oftast bero på under stimulans, dvs att hon tycker det är tråkigt i buren, eller att hon inte får utlopp för den energi hon har i kroppen, så mitt förslag är att ha henne ute i rasthage/rastning mer, gärna med mycket att undersöka(saker du kan byta ut för att ge mer stimulans)
Amor vincit omnia
Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens
Badkar är ett bra alternativ. Lägg i lite kartonger och låt henne springa av sig. Eller ha en massa spån i ett mindre låda och låt henne gräva när ni rastar henne. Det kanske gör henne trött nog i buren.
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
Vi har en hamsterhage hon ska få vara i. Där ska vi ha olika grejer av lego bl a, tunnlar o s v samt ett sånt där tefat. Kanske är en rastlös liten tjej? Bra att vi ska ta ut henne för första gången idag :)
Men apropå kartonger: ser att många lägger ner tomma juiceförpackningar, pastaförpackningar os v….är inte själva trycket på kartongerna giftigt för hamstern? Tänker om de gnager på det…? Tänkte annars lägga i ett par kartonger som hon kan klättra upp på och krypa igenom. vad tror ni om det?
hon får inte mindre plats av att ni sätter in våningsplanet hon får mer plats och så kan ni ha matskålen där uppe så den inte blir nergrävd
SVEA
#5 Tänke det jag med…tills jag kom på att hon kan nå gallret då :(
hon kan vara rastlös, och då kan det behövas lite längre stunder i rasthagen.
Gällande kartonger så använder jag inte juice kartonger eller andra kartonger där det varit flytande grejor i då det är belagt med något som gör så att inte vätskan läcker ut, så här kör vi endast med äggkartonger, makaronkartonger osv =)
Amor vincit omnia
Trycket är inte farligt längre :) Jag har mjölkkartonger till min lilla dvärg. Det går bra så länge man sköljer ur ORDENTLIGT :)
**//Amanda
#8 Är inte för trycket jag inte använder kartonger där det funnits vätska i, utan det är för att de har ett skikte på insidan som gör att just mjölk osv inte ska läcka ut, vet inte om det är plast eller om det är kemiska grejor
Amor vincit omnia