Fatty eye
Det ser lite ut som det… Men om man kollar från sidan på hamstern och drar bak ansiktshuden lite så kan man se att det är vitt eller rött i ögonvrån på hamstern, då är det nog Fatty eye eller röd fatty eye.
Men ibland om fallet är ganska allvarligt så kan man se fatty eyen utan att man behöver göra något.
Kännert du IG- användaren?
ღ ѕυcн α ℓσηєℓу gιяℓ, ιη тнιѕ ℓσηєℓу ωσяℓ∂, ∂ση'т кησω ωнαт тσ ∂σ ѕσ ѕнє cαℓℓѕ тнє cяєω. ღ
#1 Nej, jag känner henne inte. Tror hon bor i Kina. ^^ Följer henne för söta bilder på hamstern.
//Josephine :)
Alltså fatty Eye ska väll ha lite mer vitt eller rött vid ögonvrån. Den hemstern tycker jag mer ser ut som att själva ögat står ut mer än vanligt. Men vad vet jag ^^
Ja, tycker också att ögonen står ut lite mer än vanligt, och vissa hamstrar har ju så. Men en fatty eye ska väl synas i ögonvrån som jag förstått det.
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus
Min ena har vit fatty och det syns och på hennes bilder ser jag inget tecken på det.men visst står dom ut mer men jag gissar på att hon bara ser ut så
Den har nog inte fatty eye, vissar har mer utstickande ögon än andra. :) Men vit fattyeye kan den kanske ha, men det är ofarligt. 🙂
Ok, då är det nog ofarligt. :) Tyckte bara att de såg så ovanligt stora och konstiga ut.
//Josephine :)
Hamstern på bilden heter Hamo, hon bor i Hong Kong med sin ägare Holly. Holly är en nära vän till mig och nej, Hamo har inte fatty eye, endast utåtstående ögon.