Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 1009 ggr
AmandaJE
0

Är orolig, hjälp! :/

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Är lite osäker och har blivit lite nojjig nu när min älskade Lumi börjar bli gammal :( tycker att han är brun runt själva 'hålet för hans privata behov', kan det vara avföringsrester bara? Kan han vara 'lös i magen' eller liknande så det fläckar av sig runt om? Är detta något jag borde ha uppsikt över eller händer det då och då? Funderar också över om hans könsdelar är lite större än vad de brukar vara, men kan också inbilla mig. Förövrigt äter och dricker han, han springer och är aktiv osv men man blir ju ändå orolig, har bara haft två hamstrar så är inte så jätteerfaren :/ Försökte ta en bild, gick inte så bra.. Är jättetacksam för hjälp, vet att det finns många kunniga här!

Hjärta ~Mvh Amanda, medarbetare på Jedward.ifokus~ Hjärta Flyttar till Paris, följ med: www.asummerinparis.blogg.se @AmandaPense -Twitter

www.LesPhotos.blogg.se

AmandaJE
0

Har observerat honom varje dag nu och han är pigg, äter och springer runt. Har också märkt att storleken på hans rumpa/testilklar är olika, nu när han nyligen hade vaknat såg de mycket större ut. Läste någonstans här att det var normalt? Han verkar vara helt frisk och så så undrar om jag bara är lite oerfaren och oroar mig i onödan, är det någon som vet? :/ :) har bara haft en hamster innan när jag var mindre men om jag uppfattat det rätt kan killarnas könsorgan vara rätt stora? Känns som om jag inbillat mig allt hela tiden men någon som är mer säker får gärna hjälpa till! :)

Hjärta ~Mvh Amanda, medarbetare på Jedward.ifokus~ Hjärta Flyttar till Paris, följ med: www.asummerinparis.blogg.se @AmandaPense -Twitter

www.LesPhotos.blogg.se

[Nikodemus]
0

Ta en bättre bild är lite svårt att se va de kan vara

AmandaJE
0

Det är så himla svårt att ta bild! Kan försöka igen när jag kommer hem, tack för att du vill hjälpa till! :)

www.LesPhotos.blogg.se

[Nikodemus]
0

De va så lite så lättare att hjälpa om de är en bättre bild o inte suddig

AmandaJE
0

www.LesPhotos.blogg.se

AmandaJE
0

Nu blev bilden sne :( Tyvärr inte så bra bilder, så svårt att ta kort :/ tror att det ser bättre ut men är inte säker på om det är bra och jag bara inbillat mig eller om något är fel :/

www.LesPhotos.blogg.se

[Nikodemus]
0

Hona el hane ? Amanda je

Tipsi3
0

Hanarna "ändrar storlek" på testiklarna ibland, dvs de drar in dom ibland och ut dom ibland så om testiklarna verkar lite större / mindre så är det ingen fara ;) De sköter sin egen hygien, dock är det ibland så att riktigt gamla hamstrar slutar med det nära slutet vad jag hört, så han hade nog inte hunnit ta bort smutsen än bara? Det har hänt en gång att jag tagit upp min hane och han varit bokstavligen "bajsig" där nere, men efter en stund så har han tvättat bort det. Så även om han vore väldigt skitig så är det nog ingen fara sålänge han tvättar bort det sen :) Kan tyvär inte svara på det där med 'hålen' men om de är lite större är det nog inget farligt. Men för säkerhets skull så kan du ju som sagt hålla koll på honom :)

Med Vänlig Hälsning Tindra

Medarbetare på guldhamster.ifokus

-Toulouse Cola Fanuel-

AmandaJE
0

#7 Hane! ❤️

#8 Åh vad bra, tack nu känns det lite bättre! Ja, jag få göra det, tack så mycket för att du svarade! ❤️

www.LesPhotos.blogg.se

[Nikodemus]
0

Se till ha koll på honom bara om de blir värre kontakta vetrinären ..