Narniakullen!!!
Jag gör en ny tråd då den gamla börjar bli lite lång… Ni hittar förra tråden här: http://hamster.ifokus.se/discussions/53d16b69ce12c41d85003749-cocos-ellen?discussions-1
8/8 föddes Ellens ungar. Nu är ungarna drygt en vecka och de växer så det knakar! 😃 Det är 8 ungar. Jag tycker mig se 2 st sobel bö/ silversobel bö eller ev. rost. Resten varierar mellan sobel, silversobel, normalfärgat/nf umb/ silvergrå/ sg umb. Ungarna kommer bli registrerade och ha stamtavla i SHF. Båda föräldrarna har underbart temprament och är jättefina. Ellen är offwhite och Cocos normalfärgad umb. Båda LH. Bilder på dem finns i den gamla tråden. Ungarna kommer säljas förr 200 kr styck. Då ingår stamtavla, övergångsfoder, lite information och hamster såklart! Jag bor i Ljunskile, ca. 6 mil norr om Göteborg. Jag kan antagligen fixa transport in till Göteborg central.
Intresselista:
Jag- Hane, sobelvariant eller annan färg.
Lydia- Bestämmer kön och färg senare.
Anna- Hona- offwhite eller annan färg.
Hanna- Kön? Färg?
Ester- Kön? Färg?
Har kollat lite färger och kön ikväll. Här är mina gissningar. Dock väldigt osäkert ännu, men kul att se om det är rätt. Kan oxå meddela att honan är väldigt lugn och verkar inte bry sig om att jag kollar till ungarna men jag tar det självklart väldigt försiktigt, och skulle jag märka av minsta lilla stress hos Ellen skulle jag lämna dem ifred direkt! 2 sobel/silversobel, hanar. 1 sobel/silversobel,hona. 2 rost/nf?,hanar. 1 silvergrå, hane. 2 silvergrå, honor.
Ååh, är sugen på en silvergrå hona, Men troligen för långt borta :(
Om du vill kan du mejla lite bilder osv med färger så kan jag hjälpa dig om du är osäker. Bara att slänga iväg ett pm :)
// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning
Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus
#2 Var bor du? :) #3 Åh det gör jag gärna! Kan du pm:a din mailadress så kan jag försöka fixa det imorgon!
Jag bor på Gotland men kan säkert fixa en resa till Stockholm eller Nynäshamn / Oskarshamn. Ellen mötas upp nånstans :P Visst bor du i/nära Göteborg?
Precis, kan ju kolla =)
Jag- Hane, sobelvariant eller annan färg. Lydia- Bestämmer kön och färg senare. Anna- Hona- offwhite eller annan färg. Hanna- Kön? Färg? Ester- Kön? Färg? Fia- Kön? Sobel, (ev. silvergrå)
Jag- Hane, sobelvariant eller annan färg. Lydia- Bestämmer kön och färg senare. Anna- Hona- offwhite eller annan färg. Hanna- Kön? Färg? Ester- Kön? Färg? Fia- Kön? Sobel, (ev. silvergrå)
Jag- Hane, sobelvariant eller annan färg. Lydia- Hona-sobel,silvergrå Anna- Hona- offwhite eller annan färg. Hanna- Kön? Färg? Ester- Kön? Färg? Fia- Kön? Sobel, (ev. silvergrå)
Anna hoppar av intresselistan då hon bestämt sig för en annan hamster!
Idag är sockergrynen 10 dagar! Jag är fortfarande ganska säker på kön och färgerna men de 2 ljusare, nf/rost?, är jag lite osäker på. Idag har de fått smaka vetegroddar och broccoli! De älskade det och somnade sedan hela bunten, mätta och belåtna! Om några dagar öppnar de ögonen och då kommer bilder på små grynen!!!
Imorgon är bebisarna hela två veckor! Ögonen bör öppnas när som helst och man ser att det är på gång! Då kommer det bilder! Här är könen och färgerna på bebisarna. Är ganska säker på de flesta men lite osäker på vissa speciellt en av de "ljusa". Färgen ser ut som typ sobel bö. men teckningen är som nf ungefär. Hans brorsa som jag tror är nf eller rost har en helt annan ton… Ni får hjälpa mig när jag kan lägga ut bilder! Honor: 1 st. Silvergrå/silvergrå umb 1 st. Normalfärgad umb 1 st. Sobel/silversobel Hanarna: 2 st. Sobel/silversobel 1 st. Silvergrå/silvergrå umb 1 st. Nf/rost 1 st. (Rost/nf/silvergrå bö).???
Ser fram emot bilder på de små 😍
Kan hjälpa dig via iFokus istället, vart strul med bilderna via mejl 😐
Så när du lägger upp bilder här kan jag hjälpa dig med färger osv 😃
Nu har de flesta ungarna öppnat ögonen!😃 Väljer att lägga upp bilder trots några "halvöppnade" ögon. Ni får ursäkta mig…😉 Idag är ungarna 15 dagar! Jag är ganska säker på färgerna nu. Den unge som jag varit mest osäker på som jag trodde var en silvergrå bö. visade sig vara rödögd! (tror jag iaf). Det förklarar ju färgen isåfall!🙂
Bilderna blev inte så bra, jag måste haft fel inställning på kameran. Men man ser ju vad det är på bilderna iaf…😉
Här är färgerna och könen och namnen i kullen (rätta mig gärna om jag har fel på färgerna)…🙂
Honorna:
Aravis: Silvergrå (umb)?
Susan: Normalfärgad umb.
Lucy: Sobel/Silversobel.
Hanarna:
Tumnus: Silvergrå (umb)?
Digory: Sobel/Silversobel.
Edmund: Sobel/Silversobel.
Cornelius: Silvergrå rö.
Ripipip: Rost/Normalfärgad.
Jag ska försöka ta bättre bilder i eftermiddag eller imorgon.🙂
Nämen ååh vilka fina, och att du säger att det är dåliga bilder, det är ju jättebra bilder! Vi tyckte f.ö att en silvergrå som i mitten på översta eller i mitten på nedersta var finast… om det finns en över ;-)
#20 Haha, tack! Det är nog den ungen som har mest öppnade ögon, (eller hade, det går ju så fort)! Ingen av ungarna är bokade ännu men det väljs ju efter ordningen på listan. Men det är inte omöjligt att han kan bli er om ni är intresserade. ;)
Men vilka sötnosar!!:))♡♡♡
Alla de mörka var fina, de påminner om min hund med ljust i öronen och ljusa glasögon :-) Jo, de två andra var förstås söta de med ;-)
# 22Visst är de! #23 Haha jo de är jättesöta! Även den som jag trodde var normalfärgad/rost är rödögd! Antar att det är en cinnamon då?

Är du säker på att ögonen på de båda ljusa är röda? De ser mer bruna ut, så små bebisar brukar ha ganska illröda ögon.
Här är en bild på en silvergrå rödögd umb.
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
#25 WOW 😮 Är verkligen ögonen SÅ röda, eller är det lite blixt med som gör att det blir ännu rödare än vad det egentligen är? Kanske syns mer när dom är små i och för sig.
Oj, nej så röda är de inte! Men jag tycker allt de är lite mörkröda, men det kanske är en synvilla… Tack iallafall! Du har säkert rätt. Isåfall är det väl en silvergrå bö. och en nf/rost. :)
Åh vilka jättefina ungar 😍 Føljer!

#26 Precis, de är så röda på bebisar, och sedan när de är vuxna är ögonen ofta så mörka att det är svårt att se att de är mörkt djupröda. #27 Jag tycker bruna ögon ser mörkt röda ut på bebisar, så de är nog en bö sg (umb tycket jag mig se med) och rost.
Medis på akvariefisk.
#28 Tack.
#25 Ååh, starkt lysande röda ögon! Så himla fint :D
Oj, hela inlägget kom inte med! Varför gör den så!?
#29 Okej då är ögonen säkert bruna då! 🙂Tyckte det var konstigt eftersom jag bara sätt svartögda bebisar innan ögonen öppnades… Aha vad kul, är han kanske umb också" De silvergrå, (utan bö), funderar jag också på om det är umb.
Här kommer iallafall lite nya bilder!😃 Tyvärr fick jag inte jättebra bilder på alla.
Först ut, Tumnus, en liten silvergrå kille.❤️ Tror ni att han är umb?

Jag tycker de ser umb ut allihopa. =)
Medis på akvariefisk.

Jag tror att alla är umb, pappa kan nog vara homozygot umb. ;)
Medis på akvariefisk.
Jaha kan man vara det! Det förklarar ju isåfall varför det inte blev några ljusa ungar, typ offwhite och creme. Båda Cocos föräldrar är ju umb så det kan ju stämma mycket väl!

#5 Japp, det kan de vara. :)
Medis på akvariefisk.
Jag har blivit smått kär i Edmund 😍 ❤️
~Mvh Amanda, medarbetare på Jedward.ifokus~
Flyttar till Paris, följ med: www.asummerinparis.blogg.se @AmandaPense -Twitter
www.LesPhotos.blogg.se
#52 :) #53 Lätt hänt ;), haha… Visst är han söt!
#54 Jag tror inte jag har plats för en till hamster 😭 Men bara ifall att, är han redan tingad? :)
www.LesPhotos.blogg.se
Inga är tingade ännu men det finns en inresselista så om fu vill kan jag skriva upp dig. Jag kan ju inte lova att det inte är någon som står före dig på listan som vill ha honom. Men jag kan ju altid skriva upp dig om du vill. :)
hej nyfiken vart i landet du bor? du som har hamstrarna :)
min mail_: mideria.silverhill@live.se
har facebook också
#56 Är väldigt osäker på om det kommer gå, men ska fundera lite! :) Kommer det fler bilder om en tag? 😍
www.LesPhotos.blogg.se
#57 Jag, (eller vi), bor i Ljungskile ca 6mil norr om Göteborg. :) #58 Gör du så. :) Självklart kommer det fler bilder! :) De blir ju sötere och sötare för varje dag… ;)
Jag är intresserad av rost eller silvergrå rö, de två hanarna alltså. Skulle du kunna kontakta mig? Min mail är Lizzan_pizzan@hotmail.com Mvh Liz Kokolandias uppfödning
Men åh vilka mysiga bebisar! Helt kär!!
Jag- Cornelius, Edmund eller Digory. Lydia- Aravis Hanna- Ripipip Ester- ? Fia- Kön? Sobel, (ev. silvergrå) Kokolandia- Cornelius Så här ser intresselistan ut nu. :) Ungarna kan inte tingas än men väljs efter ordningen på listan. #61 Tack, visst är de underbara!
Jag är intresserad av lille Edmund :)
Anna och de små liven
#63 Okej vad kul! Jag skriver upp det på listan så får vi se om någon annan hinner före… Det har ändå blivit lite ändringar på listan. Jag- Ripipip, ev. någon annan av hanarna. Lydia- Aravis Hanna- hane, ev. Edmund Ester- Susan eller Tumnus Fia- ? Kokolandia- Cornelius Anna- Edmund. Jag ber om ursäkt för dålig uppdatering… Ska försöka lägga upp lite fler bilder idag.
De är helt bedårande !!
Anna och de små liven
Finns ju typ inget gulligare än hamsterbebisar…:) jättesöta!
Jag- Ripipip, ev. någon annan av hanarna. Lydia- Aravis Hanna- hane, ev. Edmund Ester- Susan eller Tumnus Fia- Tumnus, ev. Edmund Kokolandia- Cornelius Anna- Edmund. #75 tack. Ja visste de! #76 nej det tror inte jag heller… De är supersöta!
Hej! Ser att det är fullt på intresselistan, men vill gärna ställa mig som "reserv" om det skulle bli några förändringar på Cornelius, Tumnus och Ripipip i den ordningen. =)
Lilla Mollys Guldhamstrar
http://lillamollys.weebly.com
Jag skriver upp dig men tror tyvärr att det är fullt… :( Däremot finns det fortfarande inget intresse på Digory och Lucy! Jag- Ripipip, ev. någon annan av hanarna. Lydia- Aravis Hanna- hane, ev. Edmund Ester- Susan eller Tumnus Fia- Tumnus, ev. Edmund Kokolandia- Cornelius Anna- Edmund. Cleia- Cornelius, Tumnus eller Ripipip.
Vi var och hälsade på hamstrarna i går, och de var sååå söta. Allihopa! Och så tama och goa. Tack för titten Fridelin!
Nu blir det två långa veckor att vänta.
Sätt mig på Digory ifall ingen av de andra blir ledig. =) Silversobel är ju väldigt fint!
Lilla Mollys Guldhamstrar
http://lillamollys.weebly.com
#80 Tack Fia! Hamstern kommer få ett jättebra hem hos er! #81 Då skriver jag upp dig på Digory också! Jag- Ripipip, ev. någon annan av hanarna. Lydia- Aravis Hanna- hane, ev. Edmund Ester- Susan eller Tumnus Fia- Tumnus, ev. Edmund Kokolandia- Cornelius Anna- Edmund. Cleia- Cornelius, Tumnus , Ripipip eller Digory.
Jag tar nu in tingningsavgift för den som vill tinga en unge. Jag skickar pm till er som står på intresselistan.
Ååh, har missat att kommentera här!
Gud vilka underbara små bebisar det blev, men såklart, det är ju underbart fina föräldrar 😍

Faster Britta och hennes bebisar vinkar, en liten bild på Britta fick följa med i hälsningen! 😃
#Tack! Ja de är gräsligt söta! Kusinerna tackar och hälsar! Vilken söt bild. :)
Här är en liten uppdatering vilka ungar som har blivit tingade. Jag har inte fått svar från alla på intresselistan än, så ni som står längst ner får vänta lite till. Ripipip-stannar Aravis-tingad av Lydia Edmund-tingad av Hanna Susan-tingad av Ester Tumnus-tingad av Fia Cornelius- intresse finns Digory-intresse finns Lucy-intresse finns
Sötvarning på bilderna i denna tråd ! ;)
||My Love For Animals Is Immortal||
#87 Haha, tack! Visst är de underbara!
Hej! Vilka fina hamstrar! Jag är eventuellt intresserad av Lucy om hon finns kvar. Vet du ungefär hur lång päls ungarna kommer få? Är det korthår? Lite dum fråga kanske, haha :)
Det finns somsagt intresse på Lucy men jag skriver upp dig om det blir något avhopp. Ungarna blir långhåriga men honorna blir ju inte lika långhåriga som hanarna.
Tack så mycket för ditt svar! :) Är även eventuellt intresserad av Digory om det skulle bli något avhopp där istället :)
Jag ber om ursäkt för lite rörig information men ev. stannar Cornelius istället för Ripipip! Ripipip eller Cornelius- stannar Aravis-tingad av Lydia Edmund-tingad av Hanna Susan-tingad av Ester Tumnus-tingad av Fia Cornelius/Ripipip- intresse finns Digory-intresse finns Lucy-intresse finns #91 okej , då skriver jag upp det också! ;)
#91 Pm:at dig!🙂
Lucy finns att tinga om någon är intresserad! En jättesnäll och söt liten silversobel tjej. :)