Ablazing F-kull
Kull planeras mellan Ablazing Dot, silvergrå sköldpadd långhår och Porlamarkens Medaljong, dove silver pearl långhår rex satin. Just nu letar jag efter brunst på Dot.
I den här kullen hoppas jag på att inte få några créme-gula bebisar eftersom Meddes förra kull tyder på att han inte är créme-bärare (Några bebisar efter honom är reggade som créme-gula, men deras utveckling av deras färg tyder mer på att de är rödögda silvergrå). Båda är "lagom" stora och trevliga hamstrar, Dot är livligare än Medde. Meddes förra kull fick ett väldigt jämnt, trevligt temperament och jag hoppas på samma i den här kullen. Dot har en fint huvud som jag hoppas ska gå vidare i bebisarna, Medde har något sämre huvud, men är i sin tur lite kraftigare än Dot så jag tänker att de kompletterar varandra bra.
Färgmässigt så tror jag så här:
Hälften av honor gulbaserade/hälften sköldpadd
Hälften av hanarna blir gulbaserade
Hälften av alla i kullen svartbaserade, resten vilttecknade/gulbaserade
50% av kullen får en enkel silvergen, och blir till exempel silvergrå eller silver pearl, 25% får en dubbel silvergen och blir homozygota för silver.
Troligtvis blir några bebisar rödögda, då Medde är rödögd och Dot troligtvis bär på rödögt (hon har rödögda syskon)
Troligtvis blir någon/några i kullen brunörade/brunögda eftersom båda föräldrarna bär på det.
Så det kan bli lite blandade färger, det enda vi vet säkert är att honorna antingen blir sköldpadd eller gulbaserade och de flesta bebisarna borde få en färg med silver, spännande
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Blir de en långhårig Rex satin bebis så flyttar den gärna hit! ;) Så skriv upp mig på en sån, bestämmer färg och kön vid födsel :)
-Guldhamsteruppfödare-
-Hundfrisör-
-Djurälskare-

Jag gissar på att det inte blir någon rex, jag hoppas att Dot inte är bärare (försöker att inte få för mycket rex, det stör min avelsplanering ;)), men jag ska komma ihåg det. =)
Medis på akvariefisk.
Okej men en långhårig satin iaf :)
-Guldhamsteruppfödare-
-Hundfrisör-
-Djurälskare-

Det lär det bli. =)
Medis på akvariefisk.
Va bra jag bestämmer kön och färg vid födsel men satin är ett måste :)
-Guldhamsteruppfödare-
-Hundfrisör-
-Djurälskare-

Yep. =)
Medis på akvariefisk.