Carefresh
Hejsan!
Just nu använder jag vanligt spån ( av märket Dogman ) till mina hamstrar.
Men det dammar väldigt mycket, och tänkte därav byta till CareFresh.
Då CareFresh är lite dyrt för mig, så tänkte jag blanda det med någon annan typ av Bottenmaterial så det räcker längre.
Vill att hamstrarna skall kunna gräva, så det måste vara gräv vänligt. Vilken kan ni rekommendera? Sen skall det helst inte vara dammigt.
Sen så, vilken carefresh skulle ni rekommendera. CareFresh Colors, CareFresh Ultra, CareFresh Natural eller CareFresh Confetti?
Gillar färgen på Natural, men har hört att den är lite mera sträv en CF Colors och CF Confetti. Stämmer det?
Mvh. Tessan
Alla funkar bra, men Carefresh Confetti gillar jag bäst då det är mindre bitar men Carefresh Colors är lite mer hårdare och strävare, som du säger :) Jag blandade det förut med Toalätt, vilket funkade kanon bra. Men har börjat använda lite Lättströ/Hampaströ och blandar de med Carefresh också :)
// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning
Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus
#1 Okej! Dammar lättsrö/hampaströ mycket?
Köpte förut ett 50L paket med CareFresh Confetti, men tycker det är en för stor priskillnad mellan Natural och Confetti. Så tror det nog får bli Natural, men vet dock inte ennu vad den kommer bli blandad med.
Visst köper du lättströ/hampaströ på Granngården?
#2 Japp, köpte 20kg för 119kr på granngården :)
// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning
Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus
#3 vet du om det är nån skillnad på lättströet på granngården dom har ju 15 kg förpackning också.
jag kör med på löttströt, allergivänligt o tovar inte pälsen på de långhåriga som vanligt spån gör ;)
// Claudia Bertheau
BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com