När kommer stamtavlorna?
jag köpte 4 stycken hamstrar med stamtalva av fuzzie. Stamtavlorna kommer alldrig! har väntat nu i tre vecor och orkar inte längre 😕 hon skulle skicka dom och jag gede adress och allt annat man ska. Har skrivit till hon men hon svarar inte :(
Vad ska jag göra? :)
Känner mig lurad
Behöver snabba svar! :)
Är det inte bättre att kontakta själva uppfödaren istället för att skriva ut på ett forum som inte har någonting som helst med uppfödningen att göra? Hur ska ett forum kunna svara på när du ska få stamtavlorna?
Kan ha blivit fel med posten, det sker ofta. Ring, mejla eller PM:a henne. Hon har precis börjat skolan så det kan finnas massor av skäl till varför det är svårt att nå henne just nu.
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Det ska du ju prata med uppfödaren om, inte skriva ut här…
// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning
Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus
TS: Till att börja med så måste jag säga att jag tycker att det är hyfsat dålig stil av dig att ta upp detta öppet på forumet då det faktiskt endast angår dig och mig… Jag vet att du PM:at mig ett par gånger, men anledningen till varför jag inte svarat får du här nedan.
Det har dessutom bara gått 2 veckor sedan du fick hamstrarna vilket för mig är ganska kort tid sedan, men hade det gått över 1 månads tid så skulle jag kunna förstå din frustration.
Men till saken hör att jag nyss flyttat in på min skola (vilket du är medveten om) och skolan har dessutom haft brutala problem med sitt internet, vilket i sin tur gjort att jag inte varit kontaktbar mer än ett par minuter ibland. Detta har gjort att fler än du har fått vänta på svar från mig både via PM och mejl, så du är inte "ensam". Så du måste väl ändå förstå att jag svarar så fort jag har möjlighet?
Dessa hamstrar är dessutom inte ur min uppfödning då det är en helt annan art än de jag avlar på och av den anledningen så ligger deras stamtavlor längst bak i min avelspärm då de endast gått som sällskap här hemma.
Sedan kan jag inte riktigt förstå hur du kan känna dig lurad? Du har fått hamstrarna och jag kommer skicka stamtavlorna så fort jag kan, vilket jag klart och tydligt sa när vi träffades. Jag sa då även att pappa kunde skicka dem, men då han haft fullt upp med sitt jobb och dessutom varit extremt förkyld så har inte stamtavlorna varit högsta prio.
När du skriver detta öppet på forumet så får du mig att låta väldigt oseriös som "inte ens kan skicka stamtavlorna". Detta gör mig en aning irriterad eftersom att jag lägger stor vikt i att mina köpare skall känna sig trygga med mig samt att jag är extremt noga i min uppfödning. Jag är så pass irriterad att jag faktiskt inte ens orkar svara på ditt PM, för du har ändå fått svaren du behöver här i texten. Jag hängde då aldrig ut dig även fast du höll på att ändra på allt vi bestämt från början angående överlämnandet av hamstrarna, trots att jag hade lust att skalla väggen ett par gånger om dagen. Jag vet att detta låter ganska dumt mot dig, men bara för att du är 12 år gammal så har du faktiskt inte rätten att hänga ut mig på detta viset och nu har du verkligen fått mig väldigt arg…
Jag är hemma i Falun nu över helgen och kommer lägga dem på posten imorn så du lär få dem under veckan som kommer.
Vad hade du tänkt dig att de som sitter här på forumet skall kunna göra åt detta förresten?
(ber om ursäkt till alla andra att jag drog ner stämningen här på forumet via mitt inlägg. Värd/medisar får gärna låsa tråden då den verkligen inte känns relevant.)
Mvh Anna
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^
#6 ❤️
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
#7 🤗
Mvh Anna
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^
#6 Väldigt bra skrivet! ❤️
#6 🤗
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#6 Bra skrivet Anna, tror nog alla vet att du är noga och seriös med din uppfödning❤️
// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning
Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus