Hamster iFokus

Hamster

Etiketthamster
Läst 539 ggr
LillyAmanda
2014-08-27 19:27
0

Funderingar kring hamster.

Hejsan! Jag har lite funderingar om guldhamster. 1. Jag vill så gärna ha en guldhamster. Men mamma vill inte ha fler än en. Jag har sagt att jag kan ta hand om den. Men hon säger att hon inte vill. Och eftersom jag redan har en dvärg så vet jag hur stort ansvar det är. Har ni något tips hur man kan övertala dom? 2. Ni som föder upp guldar, får man lov att köpa hamster fastän man har en Djuraffärshamster? De e en dvärg. Finns de några speciella regler för de? Jättetacksam för svar :) Mvh Amanda

**//Amanda

minihamster
2014-08-27 19:37
0

Jag tycker du borde vara glad att du får ha en hamster. Tänk om hon inte hade låtit dig ha någon alls. Lek och mys extra mycket med din lilla vän du redan har. :)

//Josephine :)

uz00x
2014-08-27 19:39
0

Förstår värkligen hur du känner övertala din mamma genom att "låtsas" att ha all tid i världen och slink in med nya coola grejer du fått reda på om hamster haha, det är så jag fick 4 nya fåglar och en hamster på en månad ^^

Cindy S
2014-08-27 19:43
0

1. Du får lov att ta upp att du fortfarande är intresserad någon gång i månaden, och vissa att du verkligen vill. Ifall du har möjlighet att lägga undan lite pengar för din hamsterbudget så kan du ju använda det som argument, att du har råd med den själv. Är det något annat du kan ge upp för att få hamster? Får du ofta leksaker? I sådant fall kanske du kan stå över några sådana?

2. Det finns nog inga regler, vet inte vad du menar. Köpte du din dvärg från djuraffären nyligen? Guldhamstrar med papova smittar lätt och djuraffärshamstrar vet man inte vad för sjukdomar dom har, och kanske en nyligen inköpt dvärg kan ha smittan i pälsen. Det får någon annan svara på.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

LillyAmanda
2014-08-27 19:48
1

Okej, vill ju ha en till kompis som man kan ha, nu när jag tänker efter är jag rätt lyckligt lottad. Det finns ju vissa som inte har något djur alls. Ska ta vara på de tipset och hellre vänta till min lilla vän nu vandrat vidare. Hoppas ju att de är ett bra tag kvar tanke på att hon bara är 8 månader. (Blev igår.) Har en annan fråga också, allergi och långhårig hona, är det någon som har erfarenhet. Jag har inte sån kraftig allergi, men de ligger i grunden. Isåfall de inte är så bra, är korthårig bättre då? :) Tror dock att jag får vänta ett eller ett par år till på en guldklimp. Men den där känslan av att JAG VILL, den kan vara hemskt jobbig ibland. Och så är de ju de, jag går ju bara i sexan och har inte så långa dagar. Men sen blir de säkert längre. Men jag är säker på att jag kommer hinna med djuren. Så jag vill ju ha ett djur till som stöd när min dvärg vandrar vidare. Dock ett tag kvar, hoppas jag iallafall. :) Hoppas ni kan svara på min fråga :)

**//Amanda

LillyAmanda
2014-08-27 19:57
0

#3 Jag går i sexan så är inte så intresserad av leksaker så. Men brukar ibland gå på stan me kompisar. Då kan man ju hoppa över de istället. Min Lilly är inköpt den 1 april så de var ju ett tag sen. Med regler tänkte jag typ om uppfödaren har några speciella "krav" på den nyblivna hamster ägaren så att dom inte får in de. Hoppas någon förstår :)

**//Amanda

LillyAmanda
2014-08-27 19:57
0

**//Amanda

Cindy S
2014-08-27 20:21
0

Förresten är guldhamstrar nattaktiva, så ifall du har otur kommer du aldrig få se din hamster uppe och vaken. Jag tror det är detsamma med dvärgar.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

LillyAmanda
2014-08-27 20:34
1

Är rätt inläst så de visste jag redan :) Min dvärg var nattaktiv i början men nu är hon vaken i stort sett hela dagen. Så nu står hon där de är mest rörelse, hon verkligen älskar att va me.

**//Amanda

Cindy S
2014-08-27 21:07
0

Det är roligt med folk som är pålästa. Det är annat med de som skriver "Jag har nyss köpt en hamster och hamstervadd, ska man bada hamstern?" 😃

Jessica Jones (2015-)

LillyAmanda
2014-08-28 05:50
0

Haha, aa. Man måste ju läsa på innan man skaffar ett djur. Jag satt och mer eller mindre sträck läste i typ 3 veckor medan jag tjatade på mina föräldrar. Och bara för att jsg hade visat ansvar och läst på under en ganska lång period så fick jag min lilla dvärg. Tycker de är dåligt att man inte läser på innan man skaffar ett djur. :)

**//Amanda