Begrava?
Jag bor i hyresrätt utan trädgård och har inga föräldrar med trädgård. Vart kan man begrava sin hamster? Vill inte ha på djurkyrkogård och inte heller så att hamstern löper stor risk att bli uppgrävd och omhändertagen av ett annat djur. Hur gör ni/ hur hade ni gjort?
Mvh Ellenfyrkant
Jag begravde katterna i skogen i ett djupt hål som jag grävde. Sen lade jag en stor sten uppe på. Det blev som en minnessten.
Som #1 säger så får man gräva ett djupt hål (minst 30 cm) och lägga något tungt över när man lagt tillbaka jorden.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Vi har grävt ner en i trädgården, och övriga tre i skogen vid en bäck.
//Jessie
#2 gäller detta hundar också?
I min kommun tror jag man faktiskt får gräva ner en häst. Ett mail till ditt miljökontor ger svar tror jag.
Jag hade hittat ett svårhittat ställe i en skog och grävt ner hamstern. Tillstånd, ja…
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
Vi begravde våran lilla Kai för 2-år sedan snart. Bor också i hyresrätt men jag hade sett ut våran lilla mysiga skogsdunge utanför lägenheten som en perfekt plats.
Då kan jag dessutom också besöka honom när jag vill. Ser dit från balkongen också så den första tiden sa jag typ god natt till honom och tänkte ofta på honom på kvällarna.
Så leta upp nån bra och fin plats i närheten av där du bor är ett tips. Tråkigt att din vän somnat in dock.
Hoppas det går bra för dig att begrava hamstern på nåt fint ställe!
Bor också i hyresrätt! Gjorde så att vi (jag och flickvän) la henne i en kartong, gick ut en bit i skogen och avek från stigen en bit in…vid foten till en björk grävde vi en grop och la henne, skar dessutom in ett kors i barken