Hur mycket kutterspån till 130L SAMLA?
Jag ska pröva med kutterspån till min samla(prövar lättströ nästa månad). Det finns 15L och 60L och jag vill inte stå där med en halv säck jag inte kommer använda så ifall någon vill gissa? Jag kommer att blanda ut det med strimlat tidningspapper.
http://www.granngarden.se/product/kuttersp-n-woodies-60l--4kg-
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
Använd INTE strimlat tidningspapper! Det innehåller saker som t. ex trycksvärta som inte är bra för hamstrar. Däremot så kan du prova att blanda ut med rivet toapapper om det behövs :)
Med Vänlig Hälsning Tindra
Medarbetare på guldhamster.ifokus
-Toulouse Cola Fanuel-
Trycksvärta är inte giftigt längre. :)
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
#1 jag har dock hört att trycksvärtan inte längre innehåller giftiga ämnen. Har sett på mus iFokus att många använder tidningspapper till sina djur. http://mus.ifokus.se/discussions/4d71361ab9cb46222704db79-tidningspapper-som-stro
:)
Jaha, det har jag missat, då funkar det ju XD
Med Vänlig Hälsning Tindra
Medarbetare på guldhamster.ifokus
-Toulouse Cola Fanuel-
Dock så är tidningspapper hårt för tassarna så dom kan skära sig på det :/
// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning
Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus
jag tycker du ska blanda ut kutterspånet med toapapper så kan de boa också
SVEA
Ja, toapapper ska de få oavsett. :)
Pratade med min mamma nyss och tydligen ska hon köpa mycket kutterspån så det löste sig(jag antar att det är till min systers höns).
#5 Är du säker på att de skär sig? Jag har prövat att göra carefresh med tidningspapper och det är såklart inte vasst, men jag hade hoppats att det skulle gå att strimla med dokumentsstrimlare också.
Jessica Jones (2015-)
#7 Jag tycker det verkar alldeles för hårt, varför inte bara ta vanligt hushållspapper?
// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning
Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus
Menar du att göra det till carefresh? För det ska jag göra med tidningspappret och strimla, och se hur det är att gräva med. Jag tycker det kan vara kul med omväxling för dem, och det är ju inte hårdare än papperspellets(och det blir billigare för mig att återanvända tidningar och fylla ut lite). Toapapper ska de få rikligt till boet och jag ska gömma lite papper under spånet för dem att gräva fram, men att bland för att skapa underlag vet jag inte om det går.
Jessica Jones (2015-)