OT Ullared snabba svar!!!!
Hej! Jag och mamma har eventuellt pratat om att åka till Ullared på fredag. Tanken är då att vi kanske åker klockan 01.00 på lördag morgon. Och hemresan kanske 5 timmar efter. Vi vill alltså åka buss och från Västerås! Den 16 november lördag morgon runt 01.00! HJÄLP!!!
Medarbetare på djurskydd.ifokus 😎
När man skriver såna här inlägg är det bra att berätta vad man ska ha hjälp med också… Nu la jag ner knappt fem minuter på att googla (vilket ni också borde göra…) och fick upp resor med Swebus och Ramnäs busstrafik AB, för jag antar att det är vad ni vill ha hjälp med?
För en ungdom och en vuxen kostar det 1468 kronor med Swedbus, och tar ca 13 timmar eftersom den åker till Sthlm och Göteborg först, så ni är framme vid nio på lördagsmorgonen. Det är det enda som Swebus har ifrån Västerås. Hemresan 15:00 på lördag kostar 998 sek och tar 14 h…
Det blir mycket billligare om ni åker med Ramnäs Busstrafik AB däremot. De åker 01 från "Bombardier Arena" och är framme 07, sedan hemresa igen vid 16.
Ni får kolla resten själva om ni är intresserade av resan.
Fast jag har googlat och http://www.ramnasbuss.se/resa/shoppingresa-till-gekas-i-ullared-30e-november/#tab-id-1 går inte den 16..
Nej det sa jag inte heller. Sa att den bussresan finns och att ni får kolla upp resten själv.
Ingen som har körkort i familjen ? :>
MVH Flygandebanan "Simon" & das hamsters.
Medarbetare på hamster.ifokus.se
Jo, men det blir rätt jobbigt att sitta och köra den biten :/
Det finns en resa här ifrån Västerås men med 9 timmars shopping vilket jag tycker är lite too much… Obervera datum en dag är från 00:00 till 23:59.. Vad tycker ni? Man kanske kan sova på bussen mycket m.m och sen går man och strosar. Kanske går någon annan stans och äter i 2 timmar och bara är och gör andra saker också eller?
#6 Det verkar ju vara roligt om ni inte tycker att det blir för mycket med 9 timmar! ;)
Med Vänlig Hälsning Tindra
Medarbetare på guldhamster.ifokus
-Toulouse Cola Fanuel-
Ni har aldrig varit på Gekås va? :p Det är riktigt stort, finns även affärer utanför Gekås, som skoaffär osv. När jag väl tar bussen dit så spenderar jag ca 6 h i varuhuset, och då går jag inte igenom alla avdelningar utan bara vad jag bestämt mig för. Ska man däremot gå runt och strosa tycker jag det behövs mer än en dag egentligen, men det beror ju på vad man ska köpa, om man vet ungefär vart avdelningarna ligger osv.
F.ö är det väl ingen som sitter och äter i två timmar? Resturangen där har rätt god mat, och man kan köpa efterrätter så den rekommenderar jag. Utanför har de något snabbmatsställe men har aldrig hört om någon som gillar maten där, sedan har de burger king en bit bort om jag inte minns fel.
Om ni tänker sitta i bussen när ni shoppat klart så bör ni tänka om dock. Bussen är alltid låst så ni kommer inte in, bussen öppnar en stund (typ 45 min) i mitten av shoppingturen men då är det bara för att ni ska kunna lämna grejer, sedan får man återgå till shoppingen eller hitta på något annat att göra.
Min kompis har varit där och berättat att dem hade shoppat i 5 timmar och sen bara " vad ska jag göra nu?" Och då var de klara. Men antagligen blir det bil i alla fall. Mamma tycker det är bättre för då kan man åka hem när man vill;)
HELT BESTÄMT ATT DET BLIR BIL!!! TJOOHOOO!!!:D
Ha så kul! Jag älskar g-kås. Köpte för några år sedan 5 st transportburar till hamster för 16kr st. Nu vid senaste kullen skulle några åka långt och hade ingen egen transportbur så erbjöd mig att de kunde få en av mina (behövde inte 5 st… tog bara plats). Av alla 4 jag gav till fick jag extra pengar av mellan 20 och 60 kr extra. Hehe gjorde man lite vinst.
Anyway, kräckers brukar vara ganska mycket billigare.
Hallå! ibland tror folk att mina inlägg inte är seriösa. Det är seriösa inlägg, skulle inte driva med er. Kram
Blev lite nyfiken bara… Ser ni fram emot att åka till gekås typ som de på tvprogrammet eller bara tycker det är lite småroligt? Då jag bor i Varberg så har vi åkt dit helt random många gånger så jag blir nyfiken på hur andra ser det 😃
Jag bor i Malmö och ser inte fram emot det lika mycket som de på tv. Dock gjorde jag när jag var yngre… Det är snarlikt sortiment varje gång man tittar förbi. Trist!
Hallå! ibland tror folk att mina inlägg inte är seriösa. Det är seriösa inlägg, skulle inte driva med er. Kram
#13 Haha jag är elak nog och tror att alla är som på tv.. men ja, som du säger så är ser snarlikt sortiment varje gång och det enda de gör är att bygga om hela tiden!
Jag hade gärna åkt till G-kås just för att bara se det, som en social studie på hur människor beter sig 😃
Men jag undrar om det verkligen lönar sig att åka dit? Resan och mat kostar ju en del, och schampo och sådant där krafs de säljer där kan man ju hitta billigt på andra lokala butiker.
De priser jag snappat upp från de tv-snuttar jag sett så verkar det ju vara samma priser som på ÖB?
#15 Folk beter sig som galningar där! Det finns billig mascara till exempel men det är typ det… resten är faktiskt ungefär lika dyrt bara det att allt finns på samma ställe så det är nog det som lönar sig. Klart med tanke på att jag har en 30 min bussresa dit så kan jag känna att åka dit bara för att se vad de har men skulle nog inte åka dit om jag bodde längre ifrån…
Ska bli kul iaf!!!!!!!
har aldrig varit på Ullared och måste fråga hur var det på Ullared vad köpte du ?🙂vet att det var ett år sen
SVEA
Jag vill till ullared xP men bor i stockholm så det blir liksom 4h tågresa…
#19 är själv där rätt ofta då vi bor ca 1 och en halv time därifrån med bil, men ska jag vara helt ärlig har dem väldigt lite för djur som inte är hund katt eller häst… :c

Jag bor rätt nära och är där ca 1 gång i månaden, mest är det barnkläder och liknande jag köper.
Det jag köper till smådjuren är vattenflaskor, hirskolvar och kattsand, om jag behöver matskålar så köper jag dem där med, jag köper kattmatskålar, brukar finnas fina och billiga.
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.