Grävande?
Jag ska pröva att ha mycket kutterspån till min framtida guldhamster och se ifall hon gillar att gräva. Men jag undrar hur ni upplevt att de olika hamsterarterna grävt. Gerbilerna är ju väldigt intressanta för att de gräver, och jag vet att hamstrar gräver mycket i naturen, men hur är det i burar med mycket spån? Har ni bilder?
Jag hade remiss från granngården till min förra guldhamster, så det var ju inte mycket grävande man fick se, hehe. Jag ska kolla via google om jag kan se vad jag hittar.
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
Har varit med om en liten långhårig guldhamster som inte ville gräva, annars har alla hamstrar jag träffat gillat att gräva. Min förra dvärghamster grävde alltid runt i buren så fort jag hade städat, så det flög spån överallt. xD När hon hade grävt klart så såg inte buren så städad ut längre…
//Josephine :)
Kutterspån är inte bra till hamstrar det är alldeles för dammigt
SVEA
Jag tycker att kutterspån funkar hur bra som helst! Om det är dammigt eller inte beror på vart man köper det. Brukar köpa från granngården, det är inte alls dammigt och man köper det i stora förpackningar. Dogmans spån rekommenderar jag inte. Det är superdammigt.
//Josephine :)
Ok viste inte det har hört av uppfödare här inne att det är dåligt men ok
SVEA
#2 Det är toppen. Jag hittade några bilder och videos med grävande då de försvann ner i spånet så jag hoppas kunna pressa ihop spånet ordentligt så att hon kan gräva gångar.
#3 Vissa gnagare tål det inte, men jag vill pröva eftersom att många tycker om det. Det kan nog vara jättekul för hamstern om jag får tag i relativt dammfritt spån. Annars blir det lättströ.
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -