Någon uppfödare?
Hej, hej!
Då jag funderar på att införskaffa några fler guldisar för framtida avel om de håller måtten tänkte jag kolla över här.
Har redan två underbara avelshanar som har allt jag söker, dessvärre har uppfödaren till min hane lagt av så kommer inte få tag på fler gos-hamstrar där så nu kollar jag över här.
Föder någon här upp guldhamstrar som följer standarden för hur dem ska se ut samt lugna, snälla, gosiga hamstrar utan tendens att bitas?
Med lugn & gosig menar jag just lugn & gosig, tycker det är svårt att få tag på numera.
En guldhamster som VILL sitta stilla stilla i handen & bli kliad & klappad på utan att tröttna i första taget.
Utforskare som helst vill springa runt är jag inte alls intresserad av, utan jag vill föda upp hamstrar som vill sitta stilla och mysa.
Detta är vad jag avlat på hittills och något jag tänker fortsätta med.
Om du har samma inriktning som jag i din uppfödning får du jättegärna säga till, för då är jag garanterat en framtida hamsterköpare.
Kommer givetvis regga mig & min uppfödning, men detta är bara framtidsplanen än så länge, drar inte igång än på ett tag.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Jag skulle främst leta hos de créme-inriktade uppfödarna, det är vanligare med riktigt lugna djur bland créme (och vilttecknade) linjerna. Djur från de svartbaserade och gulbaserade linjerna är oftare livligare.
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
Jag föder upp viltbaserat och cremebaserat med två aktuella kullar och även planerade kullar längre fram. 🙂Alla mina djur trivs i handen och alla de som köpt hamster av mig har sagt att ungarna varit hur mysiga som helst, flera barnfamiljer har köpt av mig och det har funkat hur bra som helst mellan barn och hamster. Mina egna hamstrar som jag avlar på har aldrig bitit mig, undantag för när dom är små och nyfikna såklart 😉 Du kan själv få prata med folk som köpt av mig om du vill höra något direkt från dom.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
#1 Tack för tipset, jag har inte bestämt ännu vilken färginriktning jag ska ha så allt är intressant just nu.
#2 Roligt att höra, har du någon hemsida med bilder osv på hamstrar du har & föder upp? Jag vet inte riktigt när jag ska införskaffa hamstrarna som är tänkta till avel, så dessa två kullar blir det nog ingen ifrån - men när jag känner mig redo hör jag gärna av mig :)
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
#3 Länk till hemsidan, där finns bilder på djuren jag har, djuren jag haft samt alla kullar som varit. Bara att klicka runt 😃
#4 Stiliga hamstrar, de flesta ser väldigt bastanta & kraftiga ut, det tycker jag om.
Din uppfödning är absolut intressant när det är dags för att ta hem de små liven, jag kan även erkänna att Silver Fang fångade mitt hjärta lite extra, jättevacker, planerar du någon kull efter honom?
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
#5 Han är pappa till ena kullen nu men det kan nog bli att han även får fler kullar 🙂Annars finns det ju bebisar efter honom som kommer användas i avel utifall att du missar kullarna med honom. 🙂
Ååh, Erica har hamstrar ifrån mig, henne rekommenderar jag verkligen! :D Hon har supertjusiga hamstrar ;)
// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning
Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus