Försäkring!?
Har du din eller dina hamstrar försäkrade om ja, varför? och om svaret är nej, varför? vad finns det för fördelar med att ha hamstrar försäkrade?
Nu är jag inte så gammal men jag kan svara ändå. Nej, jag/vi har inte nån försäkring på min lilla dvärg. Pappa och jag har diskuterat det. Och vi kom fram till att vi betalar hellre än att skaffa en försäkring eftersom att dom inte lever så länge.
**//Amanda
När jag hade hamstrar hade jag inte försäkring. Anledningen är väl att dom inte lever så länge och att det skulle bli väldigt dyrt. Hamstrar är ju så små så att man opererar dom sällan. Många sjukdomar som hamstrar får har inget botemedel dessutom, så antagligen får man se till att hjälpa så gott det går eller avliva om hamstern lider. Dessutom brukar veterinär besök oftast inte bli så dyra med hamstrar tycker jag, mellan 100-500 kr skulle jag gissa.
Har man flera stycken skulle det bli alldeles för dyrt och onödigt enligt mig. Så nej, jag försäkrar inte mina hamstrar och ser ingen anledning att göra det.
//Flöffo
Jag har inte försäkringar på mina hamstrar.
Det pga att det försäkringsbolag jag kollat upp betalar kostnader över 700 kr (sen så har jag för mig att man även ska betala 25 %). Det blir nog relativt sällan jag kommer att behöva betala mer än 700 kr för mina hamstrar om de inte blir sjuka. Jag betalar då hellre än att betala en försäkring jag kanske inte ens "vinner" på. 🙂
Med Vänlig Hälsning Tindra
Medarbetare på guldhamster.ifokus
-Toulouse Cola Fanuel-
Jag har dem inte heller försäkrade har haft lite samma tankar som er
Jag har försäkrat mina. Kostar ca 200 kr/ år och har varit värt vartenda öre. Hade en tjej som jag fick åka akut med in till Roslagstull 3 gånger med. Agria tjafsade aldrig och bekostnad de sista besöken. Inget av besöken gick under 1300 kr…
Jag kan lätt betala 1300 direkt från handen om något händer hamstrarna då blir försäkringen dyrare i längden.
Har inte försäkring och inte haft på någon av mina hamstrar. Hamstrar är ju relativt friska djur som inte lever så länge, de dör oftast av ålder. Har pengar sparade ifall att man skulle behöva åka till veterinären.

Inte heller jag har försäkring trots att jag har ganska många hamstrar. Som sagt kommer man sällan upp i summan som gör att man får ut några pengar, så då blir försäkringen dyr i längden. Det dyraste jag betalt hos veterinären tror jag var strax över 600. Istället har jag pengar undanlagda som aldrig får röras utom till veterinärvård av smådjuren.
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
Jag har iof inte heller ekonomiska problem och kan betala 1000 lappen. Men som sagt med lilltjejen hamnade vi på straxt över 4000 kr på 3 veckor… Men försäkring är en smaksak..