Hamster som skäller/piper?
Har en liten hamster på snart 2 år som är väldigt aktiv och pigg av sig. Hon har aldrig varit sjuk eller liknande har endast haft sår vid kindpåsarna men dem har läkt ihop fint :) Det jag bekymrar mig över nu är att hon börjat ge ifrån sig ett ljud som nästan låter som ett hund skall. Hon liksom piper på något märkligt sätt. Detta gör hon oftast under nätterna när hon är i huset. Hon har hela tiden fri tillgång till vatten och mat. Försöker undvika damm i buren. Har inte märkt att hon mår dåligt på något sätt, hon har dock börjat äta lite mindre.
Min fråga är då om jag borde kolla upp det eller om det bara är hon som pratar lite med sig själv.

Hej.Så söt din hamster är.Våra hamstar brukar ha olika ljud för sig på kvällarna,ett kuttrande,pipande som ett skrik.Men de pratar ….
Vad heter färgen på din hamster?
#2 Ingen aning faktiskt! Till en början när jag köpte henne trodde jag att hon var vit, men när jag kom hem fick jag se att hon var beige/cream färgad med vita fläckar!
Utefter bilden ser hon ut att vara offwhite dominant spot eller offwhite bandad :) De är ofta lite åt creme-hållet, men om hon vore creme vore hon mkt mökare ;)
Med Vänlig Hälsning Tindra
Medarbetare på guldhamster.ifokus
-Toulouse Cola Fanuel-
Om hon har fläckar är hon offwhite dominantspot, har hon som ett band över ryggen är hon bandad 🙂
Ser även ut att vara brunörad ifrån min sida 🙂
// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning
Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus