Athena + Nougat
I går kväll parades mina fina Athena och Nougat. Så nu återstår det dagar av väntan för att se om det blir några ungar 😉
Ni kan se bilder på de här
Finns intresse av en unge så är det ok att redan nu höra av sig så skriver jag upp er på intresselista 🙂 Jag har en känsla av att dessa ungar kommer att bli underbara 😉😃
Lycka till med kullen! Jätteroligt om det blir bebisar och det hoppas vi givetvis!
Har startat upp bloggen Trollmammas guldhamstrar för den som vill kika 😉
Bland annat har jag lagt ut en filmsnutt på Nougat när han är ute och går i grästet 😃
Inga bebisar blev det 😕 Athena har inte ökat i vikt något, ingen "bebismage" och inga ungar i boet i dag.
Får se till att hitta nästa brunst och göra ett nytt försök 😉
Ny parning genomförd i kväll, så nu vill jag att ni håller tummarna att det blir ungar kring den 25/7 😉
Den här gången är jag helt säker att jag prickat in hennes brunst. Hon var stel som en pinne så fort något rörde vid henne…mina flickor trodde hon var död så stilla som hon var 😃 Hon är ju annars aldrig stilla många sekunder 😛
Håller tummarna stenhårt! Hoppas verkligen det har tagit nu!
Håller tummarna 😍
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Yes! Hör små pipande ljud från Athenas bur 😃 Blir spännande att se hur många det är…
OOOH 😍
Oj så roligt! Gratulerar! Fasen vad sugen j<g blir på en liten hampis igen. :)
Jag kunde se 3 st små rosa korvar när Athena var och åt. Men det kan ju ligger fler längre ner som jag inte såg 😉 Blir spännande att se!
Verkligen jättefina! Mina barnbarnsbarn. 😃
#11 Åh en umb bebis ❤️
Medarbetare på Chinese crested ifokus.
har du avlat på nougat?
tänket den kulle skulle väl "ej" gå i avel då svällmage och massa annat skit tydligen hände den kullen, jag vet ej hur svällmage och sånt funderar, nougat är sjukt fin men sitter bara och funderar lite.. har själv en hona och en hane som fått 9 super fina hungar alla har överlevt sen födelsen. ingen som varit vek, med en stabil mamma =) känns sjukt skönt, lycka till med dina super fina hamstrar
Ja jag har avlat på Nougat, fick veta att det var ok. Det är väl inte ovanligt att en unge dör i en kull. Den som är borta var bra mycket mindre än de andra och var nog klenare och orkade inte äta som den skulle. När jag tittat i boet tidigare under förra veckan så låg den alltid under de andra två ungarna och var mycket mindre… När jag hade kul för drygt 2 år sedan så fick den honan 12 ungar och alla överlevde…till vi insåg att vi fått in Papova… Någon fler som tycker det är konstigt att en unge dött?

Att en unge eller fler dör är helt normalt tyvärr, av mina kullar så är det kanske i knappt hälften av kullarna som någon bebis faller bort. Det man ska vara försiktig är ju då svällmage eftersom det troligtvis kan gå i arv.
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
Nej det är verkligen inte ovanligt att en unge dör. Inte konstigt alls, även om jag själv sällan haft bortfall i kullarna mer än någon enstaka.
Jag, som fött upp Nougats mamma och har hans pappa, samt fött upp Athenas mamma har ställt mig frågande till det här med svällmage och om det verkligen var det, plus den påstådda ärftligheten i så fall, eftersom detta inte förekommit i släkten tidigare. Åtminstone inte så långt jag har koll och det är ett par generationer. Både då givetvis mina egna och de som inte kommer från mig där jag har kontakt med uppfödare med samma linjer. Jag har själv haft kull på Nougats föräldrar och fick en stor och fin kull där inte en enda unge dog.
Förresten är Nougats mormor nu 2 år och 3 månader och pappa fyller snart två år, så jag hoppas att lilla Nougat blir långlivad. 🙂 Athenas mormor och morfar har också levt friska och krya länge. Criollo dog för bara några veckor sedan då han var 2 år och 8 månader och "Beanie" blev drygt två år.
Lycka till med de två små ljuvliga korvarna. 😃
#15 Jag pratade med #18 angående svällmage osv och eftersom TS (Trollmamma) är en uppfödare och varit med förr ansåg jag att hon kunde få ta kullar på Nougat. Jag personligen är lika tveksam som #18 när det kommer till att svällmage är ärftligt eftersom det aldrig synts tidigare och sen helt plötsligt kommit upp i en kull men inte i resten. DÄRFÖR gav jag Trollmamma tillåtelse att avla på Nougat. 🙂
Sceniie, Sen är jag givetvis nyfiken med vad du menar med att min kull hade "massa skit" ? Vad är det du försöker yrka på?

Teorin om att svällmage i ärftligt har kommit från att det dykt upp i kullar som varit nära släkt med varandra.
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
Bilderna är lite suddiga då de är väldigt rörliga och vi använder iPad för att fota 😉 Har inte orkat leta fram systemkameran 🤪
Men åååååååh sööötttt tjejen 😍
Nu har jag bestämt "tema" på kullen, och eftersom jag nyligen skaffat ny bil så blir det Fordmodeller 😃
Lilla killens namn blir Trollmammas Musse Mustang ❤️
Lilla tjejens namn blir Trollmammas Fia Fiesta ❤️
Nu har de öppnat ögonen och det är full fart på de 😃 De är så sjukt söta att jag kan sitta och titta på de hur länge som helst, det går liksom inte att se sig mätt på de små liven 😉
Vilka härliga namn! Min första bil var en Ford Focus. Vad blev det för bil för dig?
Jag tycker båda borde heta Ers Ljuvlighet. ;-)
Nu blev jag supersugen på hamsterbebisar.
Irrevirr du ser min nya bil på bilden, en rosa Ford Fiesta 😃
Härlig färg!