Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 675 ggr
[MikaelaR]
0

Guldhamsterblandning

Crispy Muesli Guldhamsterblandning

Guldhamsterblandning passande ungar, underviktiga eller aktiva vuxna då den har något för hög fetthalt. Kalciumhalten är något låg, och därför bör detta Foder kompleteras med någon mejeriprodukt i veckan, tex en mager ostbit.

Innehåll:

800 g Verse Lagas Hamster Crispy Muesli
250g Undulatfrömix
300g torrfoder hund
250g axa grynblandning
50g torkade örter/klippt ängshö (frivilligt!)

Är denna guldhamsterblanding en bra blandning någon som använder den:)?

Ninwe
0

Har inte hamster, men måste bara fråga vart man kan köpa den?! :D

Hälsningar,
Ninni :-)

Fiona1234
0

#1 Den är egenblandad och finns recept på SHF's hemsida :)

// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

[MikaelaR]
0

Japp, om jag skaffar guldhamster kanske jag kommer använda denna blandning!:)

Ninwe
0

#2 & #3 Jaha okej! :D

Hälsningar,
Ninni :-)

[MikaelaR]
0

Jag tänker börja använda denna blandning när/om jag får min guldhamster :) men jag undrar först, räcker det om man ger detta basfoder som "Helfoder" på fri tillgång och sen ger färskt(typ grönsaker/frukt osv) varannan dag, en ostbit en gång i veckan(som enligt rekommendation på receptet) och också protein en gång i veckan typ kött eller något annat. Vad tror ni? :) Eller kräver dem något mer för att vara hälsosamma?

Slugawoo
0

Jag använder den färdigblandade varianten (kolla länken) som jag använder och den fungerar jättebra för mina älsklingar, jag brukar dock ha i övriga tillbehör (fröer, havregryn, havrefras, kattmat osv.) än det som står i receptet :)  
Jag kompletterar även med färsk mat varje eller varannan dag så jag vet att mina hamstrar verkligen får i sig allt de kan tänkas behövas, så ja, du tänker helt rätt :)

http://media.mediazs.com/bilder/crispy/msli/hamster/co/8/300/317520_versele_crispy_muesli_hamster_092012_8.jpg