Hamstern nafsar
Tror det är en rysk vv hamster, hon som gav ´henne till mig sa att det var en sibirisk hamster så..
Men iaf, tror inte hon är så gammal, ett par månader och när jag försöker närma mig henne så nafsar hon, inte hårt men det verkar som om hon smakar på mig. Går det att få henne att sluta? Och isf hur? Vi har bara haft henne i några dagar så det kan ju ta tid.
Hon är väldigt nyfiken och verkar uppskatta när jag sätter in nya saker i akvariet, medans hon äter går det att klappa henne.. Då har hon ju munnen full :)
Hon utforksar allt, smak konsistens om det är ätbart. Det är helt normalt. Troligen kommer hon sluta av sig själv, men när detgör ont kan du kanske säga AJ, sluta eller något lite strängare så att hon märker att det inte är riktigt okej. Om det blir hårdare och hårdere kan du kanske peta lite eller blåsa lät på hennes nos. Bara så mycket att förtroendet mellan dig och henne inte skadas.
mvh, HamsterHamster
Hela mitt liv går ut på djurskydd.
Hon nafsar inte hårt, blir inga märken eller så. Hon har en massa saker på att gnaga på i akvariet men hon är väl som ett barn som måste utforska allt med munnen 😉