Underbar hamster mamma
Jag måste bara berätta att jag är så stolt hamster ägare till min underbara hamster mamma… de sägs att man ska låta ungarna vara ifred i 10 dagar från födseln annars biter mamman ihjäl ungarna pga osäkerhet och stress.. min hamster hona har jag inte hanterat så mycket som jag egentligen borde gjort under hennes uppväx.. men ändå accepterar hon mig fullt ut och sen första dagen ungarna föddes har hon tillåtlig mig ha handen nere i buren och fixat och låtit mig kollat på ungarna så allt är bra med dom.. jag har hanterat ungarna alla dagar sen födseln genom att kolla på dom och fullt på mat och vatten i skål och flaska, jag kollat så att alla är i gott hull och att alla lever. ungarna är idag 1vecka 6 dagar och hon är så tacksam att jag hjälper henne att plocka in ungarna i boet igen när dom smiter ut. det visar bara att jag har en riktigt stabil och bra psyke på min hamster hona att vi accepterar varann så bra,, ville bara säga det =)
jag gör som jag vill med mina djur och oavsett vad ni tycker jag ska låta henne göra saker själv och ta hand om ungarna helt själv, så hjälper jag henne ändå ibland :D Just saying, That its liksom <3
Kan du lägga upp en bild på henne och ungarna när de är 2veckor såklart verkar vara en helt underbar hona : )
SVEA
Åh så roligt att höra att hon tagit det så bra :) Det finns säkert de som skulle tycka att det var en dum risk att ta, men du känner din hamster. Man kan kanske inte veta hur hon skulle reagera i just detta fall, trots att du känner henne. Men jag är så glad att hon verkar ha så bra psyke som du säger, och det är ju bra om hon får hjälp från dig :) Hoppas jag kan köpa en hamster från just din hona i framtiden ;)
Vi vill absolut se bilder på den duktiga mamman ;)
Har en hamster sida på facebook ni är så välkomna dit och kolla =) super fina bilder… här är 6 av 9 fantastiska ungar :D
Alla ungar är nu 3 veckor 1 daq gamla precis idag :D alla lever sen födseln, ingen som varit vek eller svag unge. men som inlägget säger är jag super glad över min sjukt fina och stabil hamster mamma som tagit hand om sina ungar så bra :D på bilden är dom "inte" 3 veckor