Bra info sidor?
Hej! Jag vill börja föda upp hamstrar i en liten skala om typ 2 - 3 år. Jag börjar först då, för att jag vill ha så mycket erfarenhet som möjligt av olika arters hamstrar. Jag undrar vilka bra sidor det finns att läsa på från? Har läst genom hamsterföreningen.se ett par gånger, samt extra noga på som arterna jag vill föda upp osv. Så tips på olika sidor om hamster avel / uppfödning är jag tacksam för ^^ Mvh. Tessan
Jag tror det bästa är att bestämma sig för den art man vill föda upp (eller iaf ta en i taget) och sen letar du åt en uppfödare som du tycker är bra, och hör med denne om du kan få lite hjälp.
Kanske börja med att ställa lite basfrågor, och försöka göra en plan över din uppfödning, vad som är syfte med den, vad du har för mål osv. Och sedan tillsammans med hjälp-uppfödaren gå igenom sådant som kan vara bra att veta/kunna.
Om du inte vill göra det så kolla på olika uppfödares hemsidor. Dom flesta har ju lite tips och sådant om hamstrar, men kanske inte så många som har specifikt om uppfödning.
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus
#1 Tack för tipset! =)