Hamster iFokus

Hamster

Etiketthamster
Läst 433 ggr
[MikaelaR]
2014-08-03 02:05
0

Toa-lätt.

Är toa-lätt ett bra underlag, va tycker ni? Finns det något bättre undeerlag?

Wellcraft
2014-08-03 02:21
0

Nja, är inte på något vis naturligt för hamstern & även väldigt hårt.
Jag föredrar alspån, spån (av bra kvalité), Sand eller liknande där hamstern kan få utlopp för sina naturliga behov som att gräva.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Tipsi3
2014-08-03 06:28
1

Toa-lätt är ett bra underlag, bara man har en låda el. liknande med Sand så att de kan gräva. Det håller sig fräscht hyfsat länge och är ekologiskt, bra för naturen! :)

Med Vänlig Hälsning Tindra

Medarbetare på guldhamster.ifokus

-Toulouse Cola Fanuel-

Cindy S
2014-08-03 10:41
0

Hej, du startar många trådar om liknande ämnen. Har du prövat sökfunktionen?

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

fuzzie
2014-08-03 11:05
0

Jag tycker personligen inte att Toalätt är ett bra underlag alls. Det är hårt och jobbigt för deras små fötter att kliva på och är inte naturligt på något sätt, dock är det miljövänligt och jättebra så det jag syftade på var att det inte är naturligt för dem att trampa runt på det dagarna i ända. Jag använder endast Toalätt i mina råttors toalåda. 

Det bästa alternativet tycker jag är hampaströ/lättströ då det är mer eller mindre dammfritt samt att det knappt luktar någonting. Dessutom är det väldigt bra och lätt för hampisarna att gräva i det och det känns mycket naturligare än tex. Toalätt. 👍

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

mideria
2014-08-03 12:05
0

håller med #4 tycker inte heller om toalätt även om jag aldrig har använt det själv till mina hamstrar jag kommer prova alspån :)

min mail_: mideria.silverhill@live.se

har facebook också

[MikaelaR]
2014-08-03 12:31
3

#3 jag har prövat sökfunktionen förresten du kommenterar dem flesta av mina inlägg med såna där kommentarer jag ville göra ett nyare inlägg för att se vad folk tycker i dagens läge dessutom ökar jag aktiviteten på forumet genom nya inlägg om någon admin tycker annat kan dem ta bort inlägget.

Fiona1234
2014-08-03 12:39
0

Jag själv tycker om Toa-lätt, ser inget som helst problem med det? 😉

// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Ellenwik
2014-08-03 12:57
0

Använder liknande strö som Toa- lätt i burarna och det är det bästa alternativet enligt mig. Håller sig fräscht och fint länge och fastnar inte i pälsen. Att komma med att det är hårt och jobbigt för de små stackars fötterna att kliva på, njaee…I naturen gräver de tunnlar dagarna i ända, letar efter mat i flera timmar , försöker överleva och man klagar då på att det "gör ont i de små stackars fötterna" för att de får ett speciellt burströ i buren anpassat för smådjur. Annars har jag hört mycket gott om hampaströ, dock inte testat det! :)

BlommaHälsningar från oss Blomma

[GeeGee]
2014-08-03 14:30
0

Som ägare till en långhårig guldis så har jag testat flera underlag i och med att jag endast haft långhåriga hamstrar. Toa-lätt är det bästa underlag när det gäller att inte fastna i pälsen och därför föredrar jag det. Spån hamnar överallt på honom och luktar starkt och dammar ganska mkt, även bra spån dammar. Jag har även testat hampaströ men det fastnar också i pälsen (dock mkt mindre än spån gör) men min hamster tycker inte om det och jag tycker att det borde vara mjukare att gå på hårdpackat papper än småbitar av trä.

Alla som ar skrivit här har bra åsikter dvs - alla tycker olika. Så testa dig fram är mitt förslag =)