Göra eget hamsterfoder
Tänkte kanske skaffa en guldhamster eller roborvskis vet inte helt säkert ännu, men hur gör man hamsterfoder för ett relativt OK pris?
Hur mycket färskt ska man tillsätta i kosten? går protein o ersätta me typ hundfoder? OCH hur mycket ska man utfodra med ?
ingen som vet? Eller kan länka en bra länk?
Annars om ni inte vet hur man gör bra eget Foder, vet ni något bra/ok köpefoder?
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
utfodrar man hamstrar i skålar eller rakt på marken? va är att föredra? Hittade detta som jag funderade på att köpa isåfall: http://www.zoozoo.com/sv/ecom/product/karlie-foderbord-tra-m-2koppar-104356001
Funkar de?
#3 Det är väl olika vad man tycker, jag utfodrade min i skål, men hon skvätte runt med det i hela buren ändå.
Medarbetare på Supernatural och Hundparkour
@browniecolt på Instagram | http://browniecolt.blogspot.com/
Därför funderade jag om det kanske håller sig lättare i skålarna om man har dem i den där 'träuppställningen'

Jag har skålar, det är lättare att hålla reda på hur mycket hamstern äter då. Jag har kattmatskålar, de står stabilt och det är mycket sällan de välts, hamstrarna brukar inte skvätta ut maten så mycket heller.
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
Jag läste att hamstrar ska ha frigång till mat? så man fyller bara upp deras skålar? deras behov av protein dem behövde en gång i veckan hörde jag man kunde ersätta med hundmat? för jag har hundmat hemma ungefär hur mycket ska dem ha av hundmaten isåfall? :)

#7 Ja, de ska ha fri tillgång på torrfoder. Jag fyller på eller byter ut efter hand, men inte varje dag, då plockar de bara ut det gottaste, utan de får allt plocka lite av det som inte är så gott med. =) Det stämmer att de ska även ha animaliskt protein, jag ger hundmat i min torrfoderblandning, men jag ger även ägg, kött osv då och då (vet inte exakt hur ofta, det beror på vad vi äter själva).
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
Min hamsterblandning består av AXA grynblandning, undulatfrön, hundmat, torkade örter och lite annat smått och gott.
Jag ger inte i skål, eftersom jag anser att det är bra om hamstern får använda hjärnan och själv leta upp maten. Jag har lärt mig ungefär hur mycket han äter, och ger alltså så mycket varje dag och sprider ut i buren.
Sen ger jag färskfoder varje eller varannan dag, lite olika vad jag ger.
//Jessie