Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 543 ggr
lilleskutt89
0

"Konstiga" färger

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hej!

Fick några bebisar i min kull som har några konstiga färger som jag inte riktigt kan identifiera… 

Har tagit en video på dem, om någon orkar titta och vill hjälpa så vore det toppen! :-)

Buhleeer
0

Jag kan inte så jätte jätte bra om färger men gör ett försök så får någon rätta mig om jag har fel. Den som är ensam och den du visade först i "närbild" eller vad man ska säga skulle jag säga är en blå och den sista skulle jag säga är en dove. :)

lilleskutt89
0

Hade det kunnat vara, men föräldrarna är bägge av cremebaserade färger.

Cireea
0

Vad för färger är föräldrarna? Min första tanke var Silversobel och bö silversobel 

Ser dom ut typ som mina bebisar gjorde i den här kullen: http://kaosarnshamstrar.weebly.com/silver-fang-4e.html

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

lilleskutt89
0

Mamma är silversobel och pappan är offwhite 🙂

lilleskutt89
0

Jag funderade på om de två mer "gråa" är homozygot silversobel och den lite mer ljusbruna är silversobel b.ö….

Cireea
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den ljusa tycker jag ser ut som Silversobel bö

Det är svårt att avgöra med film/bilder då det ofta kan "ändra" färgerna lite beroende på ljus osv.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

lilleskutt89
0

De andra två är mer ljusgrå liknande, men ja, videon är inte det bästa verktyget till att avgöra färger. Dock var en annan uppfödare här idag och hon tyckte det kunde vara homozygot silversobel.

Djurens rätt
0

Jag vet inte vad färgen heter men jag vet att ungarna kommer bli fina :) 

Jag har haft guldhamster uppfödning och fick fram en unge med den färgen. Det vart favoriten i kullen vi hade kvar honom tills han dog.

Cindy S
0

Jaha, då blev man kär i en annan färg, homozygot silversobel.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Lojs
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag gissar med på silversobelvarianter. Brunörat tycker jag det är svårt att se, de bö soblar jag har haft har varit väldigt tydligt bö och väldigt chokladlika i färgen. 
Här är en liten rexkille som var bö silversobel.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

lilleskutt89
0

Jo, tyckte det var homozygot silversobel. 

Bilder kommer under morgondagen 🙂