BITEN! SNABBT SVAR
Hej, min guldis bet min nyss jätte hårt och det blöder för fullt. Behöver jag ta någon spruta?
Han bet för att jag råka skrämma honom, det var inte alls meningen!
Live
Laugh
Love 
Om du har stelkramp så behövs inget, håll koll på det. Svullnar de upp kraftigt och värker så ska de kollas upp, men oftast ingen fara
||My Love For Animals Is Immortal||
Tvätta med alsolsprit eller annat bakteriedödande, och håll koll på såret. Brukar inte vara någon fara.
//Jessie
Jag har förmodligen inte stelkramp.. :( Men det är väll inte nödvändigt att åka in nu va? Det värker och svider ordentligt ..
Live
Laugh
Love 
Stelkampsspruta brukar ingå i dom normala vaccinationerna man får som barn.
//Jessie
Ja, vi har fått dom i skolan fast jag har tyvärr missat någon som jag måste ta igen. :/
Kan vara så att jag har missat den ..
Live
Laugh
Love 
Det är nog inget farligt, det är klart att det gör ont, du har ju blivit biten :)
Jag blev (tyvär) biten av min ena guldis när jag höll i henne, hon hamnade på rygg och fick panik och försökte ta sig upp, det gjorde riktigt ont men det läkte av sig självt efter ett tag :)
Med Vänlig Hälsning Tindra
Medarbetare på guldhamster.ifokus
-Toulouse Cola Fanuel-
Tack för alla svar, mamma ville att jag gick till en läkare idag. Dom titta på det, gav mig ett plåster och penselin?? Aja, så kan det gå.. :p
Live
Laugh
Love 
Vi köpte en guldhamster i från djuraffär när jag var 5 år. Hamstern var gallen och sprang in i glaset. Min brorsa vart biten av hamstern och han tänkte bara kolla på han. När vi kommer hem så säger han denna hamster har rabbies 😂Men hamstern levde inte länge han fick ett anfall efter några veckor och dog. Vi fick pengarna till baks :)
Mina dvärghamstrar brukar också bli rädda men det är inte någon fara om jag skulle bli biten 😉Jag brukar bara gå och sätta handsprit på såret :)
Oj, okej haha.. :p Om min dvärgis blir rädd eller arg så skriker hon bara äreääää 😛
Live
Laugh
Love 
Har blivit biten massvis med gånger, det är nog ingen fara ^^ Men håll koll så att det inte svullnar upp