Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 351 ggr
hannatove
2014-07-24 17:04
0

Frågor

Hej,idag när jag skulle städa toan åt min Guldhamster så hade hon typ kissa ner hela toan! Min första tanke var diabetes,men det är ju ganska ovanligt på en Guldhamster.Hon fick en bit gurka igår för att det var så varmt! Kan det vart att det har vart för varmt så att hon drukigt mycket?   2. Ibland när jag är och pysslar om mina hamstrar så är jag hos ena först,me då börjar den andra efter ett tag att låta typ noo! noo! och då får jag oftast gå till henne och prata lite. men då börjar den andra låta.Varför gör dom så? kan man få dom att sluta för det tar dubbelt så lång tid att fixa grejer när dom gör så ibland! Tack på Förhand!

[moapetrova]
2014-07-24 20:46
0

Är inget proffs på hamstrar men det där med vattnet är nog för att det är varmt 🙂 Och tvåan kan jag inte svara på men tror att det kanske beror på att dem vill ha uppmärksamhet, men kan vara helt ute och cyklar! ^^

Zaviie
2014-07-24 22:21
0

Hur ofta städar du toaletten? varje dag? Förutom diabetes så finns det örter som är urindrivande om hon har sådanna i sin mat tex, bland annat är det brännässlor som ger denna effekt. Också hamstrar som gnager på vattenflaskan kan få i sig extra mkt vatten och kissa mer. Även om de får mkt vattniga grönsaker som sallad och gurka. Diabetestest finns på apoteket och är enkelt att utesluta.

Städar toan hos mina rumsrena varje dag och de är rätt välanvändna, men det beror såklart också på storleken på sandbad/toalett och mängden Sand. ett tunnt lager Sand alt liten toa blir fortare äcklig än stort bad/toa.

Mvh Emilia (Vallmos Hamtrar på facebook) Hemsida: vallmo.weebly.com
Medarbetare på  Rexkanin.ifokus, SHF´s forum: forum.hamsterforeningen.se