Hamster iFokus

Hamster

Etiketter: burartillbehörinredning
Läst 1030 ggr
djurflikkan
0

ikeas delof skåp.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

har snart haft min delof i snart ett år. och har sett att det är många här inne som skriver och pratar om att skaffa en. så tänkte skriva lite här.

min delof skaffade jag via blocket för att spara pengar ist för att köpa en helt ny på ikea. från början hade jag olika klimat till  min dvärghamster. som verkligen älskade det.

när man får hem den få man tänka på att där finns ett hål till en ' lampa. ' på ena sidan, men det är lätt att fixa. för man får med en plast bit som ska sitta där när man ex inte har en lampa. så jag limmade fast det med limpistol så att inte han skulle kunna dra bort den å sen krypa ut.

buren är både lätt och roliga att inreda och den är ca 163 cm lång. 

men för två månade sen skaffade jag en till hamster. ( en guld.) 
så jag va tvungen att dela av buren eller skaffa nya burar. så jag fick hjälp av pappa att dela av den men hjälp av en tjock trä skiva med plast på så dom inte kan tugga sig igenom. ( man får hålla lite koll. ) man fick alltså säkra av kanterna som ett pussel och försöka pilla in den, även om det spänner lite i glaset.

djurflikkan
0

lite närmare bild på avdelningen..

djurflikkan
0

här är en bild innan vi delade av. ( innan vodka flyttade in.

Tessan01
0

Kommer det inte spån ut ur springorna mellan vägg och botten?

djurflikkan
0

Nej det gör dej ej. Om du menar på skivan som delar av, så har vi skärt ut en pass form som passar perfekt så inget kommer imellan. Om du menar på sidorna så är där en plast skena på utsidan som håller ihop glasen kompakt.

Tessan01
0

Okej tack för svar ^^

LeeKnow
0

Tar dom jättemycket plats? Ser superstora ut :O

M.L
0

Går det att göra ett nätlock till en sån

Tessan01
0

#6 dlm är ca 163 cm x 43 cm eller nåt liknande. Så ja, ganska stort. #7 Ja, det bör man ha, om msn tänker hänga vattenflaska på kanten. Och annars också :)

M.L
0

Har du lock på din ?

Tessan01
0

#9 nej, för att har ingen. Men skall skaffa en sådan. Då kommer jag ha lock. :)

djurflikkan
0

Jag har lock på ena halvan där jag har min guldhamster som gärna klättrar på saker. Dom är rätt stora, har min på min hylla som det precis får plats på.