Hur mycket mat ger ni?
Hur mycket mat (torrfoder) ger ni era guldhamstrar per dag? Alltså typ hur många matskedar? Och fyller ni på mat varje dag? Tacksam för snabba svar.
Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.
Jag ger inte mat i matskål, utan sprider ut i buren. Och jag har dvärghamster, så egentligen är ju mitt svar lite orelevant.
Jag har ett litet mått, den är kanske 2-3 msk stor. Ger ett halvt mått om dagen ungefär. När jag städar buren så hittar jag alltid mat, så på så vis vet jag att det är hyfsat lagomt. Man ger ju hellre lite för mycket än för lite (:
//Jessie
#1 Okej. Ungefär hur många matskedar är lagom för en 1,5 årig guldhamster?
Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.
Jag fyller alltid hela skålen full, de ska alltid ha fri tillgång till basfodret 🙂
// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning
Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus
#2 Jag har aldrig haft guldhamster, så jag har ingen aning. Men om du har matskål, så är det väl enklast att se till att det alltid finns mat i den.
//Jessie

Jag ger ganske 1/2-1 dl åt gången (full skål), sedan bytar jag ut/fyller på efter hand som jag ser att de ätit upp det mesta, jag bytar inte varje dag, då äter de bara sina favoritsaker ur blandningen, utan jag vill se att de ätit av den andra maten med.
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
Alltid fri tillgång på torrfoder bör de ha. Så spelar egentligen inte roll hur mkt du ger, bara att se till att den alltid har.