Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 803 ggr
Tipsi3
0

Vattenflaska på duna

Hej,

jag ska få hem en till guldhamster som är van vid vattenflaska imorgon, vilket min andra guldhamster inte är. Jag vet då inte hur jag ska få vattenflaskan på plats på dunan! 🤔 Jag vill helst använda hålet för vattenflaskor, har ni några ideer på hur jag kan göra, eller hur jag kan bygga en lätt ställning för flaskan? 🙂

Alla tips är välkomna! 😃

Med Vänlig Hälsning Tindra

Medarbetare på guldhamster.ifokus

-Toulouse Cola Fanuel-

panini
0

Vi hänger flaskorna med ståltråd i taket😃

Tessan01
0

Om du har en djuraffär nära du bor, kan du se om dom har vattenflaska med sugproppar eller vad dom nu heter :D

Tipsi3
0

#1 Okej, det ska jag prova 😃

#2 Ja, det ska jag nog göra lite senare, annars är det ju smart :) Vill inte gå till en djuraffär nu såhär innan jag ska köpa hamstern 🙂

-Toulouse Cola Fanuel-

M.L
0

du kan ju tepa fast ståltråden med bra tep

Tipsi3
0

#4 Jupp 😃

-Toulouse Cola Fanuel-

M.L
0

annars finns denna http://www.pwss.se/product.php?productid=18054&cat=1672&page=1    tror jag betalade 2 eller 25 kr med frakt. passar smala flaskor

http://www.pwss.se/product.php?productid=8206&cat=1672&page=1

Fiona1234
0

Varför vill du inte gå till en djuraffär och köpa en? ;)

// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Linda_78
0

Jag har bara spänt ett gummiband runt buren. Det håller flaskan på plats. Buren står mot väggen och då blir den på plats.

LillyAmanda
0

Jag såg på internet att man kunde ta en toalettrulle och göra ett hål för pipen och sedan sätta i vattenflaskan i den. Hoppas du förstår förklaringen. :)

**//Amanda

Svarttusch
0

På min duna nu sitter en ståltråd tejpad på flaskan, sen fäster vi ståltråden i ett litet hål (samma diameter som ståltråden) på toppen av dunan. Innan har jag haft vattenflaska med sugproppar, men efter ett par månader så fäste inte sugpropparna längre. Så då fick jag tejpa fast den och det är ju lite tråkigt att göra varje dag.

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

Tipsi3
0

Tack så mycket för alla svaren! :)

Fast nu var det så att han under första natten bet ett hål och smet ur sin miniduna, så nu blir det en vända till IKEA och köpa 130 liters samla låda… xD

-Toulouse Cola Fanuel-