mat fråga
har en undran om maten lästa någonstanns på denna sida att man kan plocka maskrosblad,gräs,och vissa blommer och torka om om sen ge det till hamstern
stämmer det?
sen min andra fråga är det som man har torkat kan man frysa in det till att ge senare typ i vinter???
min mail_: mideria.silverhill@live.se
har facebook också
Ja, man kan ge maskros (blad och blomma), vanligt gräs, blad från fruktträd, klöver, kirskål, och lite andra örter. Plocka ingenting du inte vet vad det är, och dubbelkolla om du är osäker. Plocka inte i närheten av vägar (30m ifrån väg brukar man säga) och skölj och torka gärna av det innan du ger hamstern.
Allt detta går även att torka. Jag brukar torka på en tidning eller handduk. Gör man mindre bitar så torkar det väldigt snabbt. Jag förvarar det sen i en lufttät plastpåse, och ger under hela vintern. Men det funkar säkert bra att förvara i frysen också.
Här finns en bra artikel om vad man kan plocka: http://hamster.ifokus.se/articles/4d715e24b9cb46221d06d845-naturgodis-for-din-hamster?articles-2
//Jessie
Man måste alltså inte torka allt, utan under sommaren funkar det utmärkt (om inte bättre) att ge det färskt. Brukar vara väldigt uppskattat (: Min hamster brukar få färskt, och när det torkat så använder han det även som bädd i huset.
//Jessie
jo jag vet att jag kan ge det färskt på sommaren men jag funderade mest att hamstra till vintern :) tack för ett snabbt svar tack
min mail_: mideria.silverhill@live.se
har facebook också