Hamster iFokus

Hamster

Etikett: hybrider
Läst 968 ggr
LillyAmanda
0

Ensam eller två och två?

Hejsan! 

Jag har en liten dvärghamster på 7 månader snart. När vi köpte henne sa dom att det inte skulle fungera om vi hade dom två och två, utan att dom testat. Och nu går det ju inte och sätta dit en kompis till henne. Håller jag henne olagligt då, eller är det ett särskilt fall då jag har henne lagligt då det inte går och sätta dit en kompis till henne?

Tacksam för svar :) //Amanda

**//Amanda

Tessan01
0

Jag skulle tro att det går med en liten unge med samma kön (såklart). Skulle vara bäst om du fick testa med en/ett par ungar från en uppfödare så ifall det inte fungerar mella dom så kan du lämna tillbaka och sedan kanske testa med en annan. ^.^ Det är iaf vad jag skulle testa med i första hand. 🙂

LillyAmanda
0

1# Jag bor på Gotland och vet inte om det finns någon uppfödare här nere, men kan ta reda på det :)

**//Amanda

Tessan01
0

Va kul! Vilken art är det du har? Jag bor ju också på Gotland ^^ Ja synd, jag vet inte heller om det finns uppfödare här nere.  Annars kan du ju åka till fastlandet och kolla hos nån uppfödare. Du kan ju ta med dig hamstern och se om dom inte börjar slåss med det samma. Annars har jag u inga andra förslag än.

LillyAmanda
0

Vad kul! Jag trodde jag var ensam här. Det är ju ett alternativ, inte för att jag tror att hon lider av att vara ensam. Men jag är rädd att jag har henne olagligt då. Det fanns ju en uppfödare för ett tag sen som sedan lades ner för något/några år sen. Men jag ska kolla med mamma, då jag och se om vi kan åka upp så hon får en liten vän. Hon får ju va ute ur buren rätt mycket så hon är ju inte ensam så. ;)

**//Amanda

Tessan01
0

Okej. Det blir nog bra, skulle jag säga. Är hon en djuraffär hamster = Hybrid eller en renrasig?

Jag trodde jag var också ensam här men min kompis som går i samma klass men nej, det var visst någon till härifrån mitt i ingenting :D

Mvh. Tessan

PS: Kolla dina PM ;)