Rysk vintervit- ensam?
Hej!
I Augusti hade min lillebror tänkt att skaffa en hamster, dock har vi inte bestämt vilken art. Han tycker om Rysk vintervit väldigt mycket. Men vi har ett dilemma- vi kan bara ha en till hamster. Det är för att vi redan har en hamster och det tar för mycket tid med två till, plus att vi tänker ha samla-låda och då kan det ta mycket plats om två dvärgar börjar bråka och måste separeras. Jag vet inte mycket om dvärgar då jag har en Guld, men har hört att de ska bo tillsammans. Innan vi skaffar information om en hamster vill vi bestämma art… Går det ha Rysk vintervit dvärghamster ensam, eller måste de vara två? 🙂
Det är lag på att dom ska bo två och två, om man inte vet att just den hamstern är aggressiv/vill bo ensam.
Så om ni bara vill ha en hamster, så får ni ta en guldhamster. Så länge dvärgar kan bo tillsammans så tar dom dock inte så mycket mer tid än en ensam, och många uppfödare kan ta tillbaka en hamster om dom börjar bråka. Så ni vet.
För jag hoppas att ni ska ta från uppfödare?
//Jessie
Tack för snabbt svar… Det var ju synd 😕
Ja, vi ska börja leta runt på uppfödare lite grann nu🙂
Själv tycker jag det är en av fördelarna med dvärgar, att dom har en kompis att vara med när jag inte är där. Aldrig ensamma, liksom. Så länge dom inte bråkar såklart.
Vad bra, ville bara dubbelkolla (:
//Jessie
Annars finns det dvärghamstrar som säljes ensamma för att de inte funkar ihop med andra av sin art. Tex har cupcake en till salu här på sidan om du ser dig omkring. Men det är endast om en dvärg inte funkar med andra som man får göra ett undantag & ha dom ensamma.
#4 Okej, tack😉
Det blir nog en Guld, dem är ju ändå så underbara 😍