varmen.
Det är ooooottrrrooooligt varmt både ute och inne. Och framförallt nu när vi är å campar så blir det extremt varmt inne i villavagnen. Han låg mitt i buren avlång å andades tungt så jag ställde ut buren i skuggan och då blev han normal. Men dock så fläckar det rätt bra ute. ( har en duna ) Och funderar på hur jag ska göra för min prins. Jag ställde den utom hus för tror det är bättre än inne i varmen där man knappt kan andas, och tänkte det är en duna så det kan ju inte dra så mycket kall luft i. Hur ska jag göra. Hjälp.
Jag brukar ställa sandbadet i frysen/kylet, samt sätta fast en kylklamp mot utsidan av buren (med ett tyg mellan, annars blir det fukt i buren). Hamstern kan då välja hur kyligt/varm den vill ha. Oftast väljer han att sova i närheten av kylklampen, där det är svalt och skönt (:
//Jessie
Jag har tyvärr ingen Sand. Använde det sista i buren idag. Ska köpa nytt om några dagar när vi kommer till en djurarter. Men tror du att det är någon fara att ha buren ute?
En dunabur är inte rovdjurssäker, så jag skulle bara ha den ute under uppsikt.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Den står på grannens trädäck i skugga. För vi har hundar å kan ej ha den här.
Se till att han dricker bara. Du kan ju lägga in lite gurka eller isbergssallad om du vill :) Och om du inte har någon kylklamp kan du frysa vatten i en vattenflaska och lägga vid buren.
När vi bodde i lägenhet så hade vi våra guldhamstrar ute på balkongen. Det gick jätte bra.
Vi hade hamster i en gallerbur. Hamster hade 3 stora hus i buren sen så sate vi en filt på när det började blåsa.
Lägg in lite stenar, dom håller sig naturligt svala om buren står i skugga.
Hälsningar Malin