Chock?
Hjälp. Min guldhamster som alltid är pigg och livlig vid denna tid på dygnet och skuttar om kring när man har hon i handen, han verkar helt chockad typ. Han rör sig i slowmotion, och han sitter helt stilla om han inte går, han sitter även helt stilla när man klappar då han brukar fara omkring och undra först vad man håller på med, ja han verkar bete sig som i chock tillstånd, nån som varit med om detta? Nån som kan hjälpa? Jg är så orolig när han inte är som vanligt :0…. :( tacksam för svar!
»♛❣❣Hälsningar❣♛«
Skulle gissa på att det är värmen, är det varmt i rummet han är? Prova att lägg en kylklamp mot sidan av buren (utsidan) med en handduk imellan och se ifall han vill kyla av sig :)
Mvh Mikaela
Jag läste en tråd om det och tänkte att så kanske det kan vara, jag märker inte att han dricker heller så det kan mycket säkerligen vara värmen, tack för tipset!
»♛❣❣Hälsningar❣♛«
Inga problem! Hoppas lillen mår bättre snart :)
Mvh Mikaela
Jadå, han fick flytta ner på undervåningen? Ett kallt dansband och lite gurka och nu är han mer sig själv igen :)
»♛❣❣Hälsningar❣♛«
Ibland kan det hjälpa att ställa in mer vatten åt dom. Kolla så att vattenflaskan funkar som den ska, men häng in en till, eller ställ in en vattennkopp. Typ på motsatta sidor i buren eller så. :)
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus