Status på dessa ungar?
För tre år sen tog jag en kull på en silvergrå hane och
en vit hona som hade två svarta ringar runt ögonen.
Detta blev resultatet. Nu undrar jag om det var någon
av ungarna som ansågs "finare"?
Sedan vill jag veta vad den stående honan längst till vänster
vad just hennes färg heter (vit, grå och brun fläckig). Hos
katter är det ju sköldpadda men heter det så hos hamstrar med?
Sedan gärna vad det kallas för färg om en hamster är vit med
svarta fläckar (som två andra ungar på bilden).
Tack på förhand!

Honan du hade var troligtvis bandad dominant spot, så som den mest vita längst upp på bilden.
Den längst till vänster är normalfärgad dominant spot, hon ser inte ut att vara sköldpadd, jag lägger in en bild på en svart sköldpadd/vit.
Ingen av dem är väl "finare", men en hamster som är både bandad och dominant spot är bra att ha om man vill ha in de teckningarna i sin avel. Den här kullen har dock inte särskilt bra typ, så jag är tveksam till att man hade velat ha någon av dessa till avel.
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Tack så hemskt mycket för hjälpen :)
Honan jag hade hade bara svart fläck på huvudet, är det ändå banded dominant spot då? Det fanns inga mörkheter alls på mage, rygg eller ben.

#3 Japp, troligtvis, hamstrar som är både bandad och ds kan bli så övertecknade att inte grundfärgen syns alls.
Medis på akvariefisk.
Tyckte honan högst upp till vänster var riktigt häftig! Vet inget om färger iofs, men tror inte jag sett någon sådan innan.
Hur kan det bli normalfärgade ungar av en vit och silvergrå hamster? En hamster kan väl inte bära på Normalfärgad gen, eftersom den är dominant? Jag har nog uppfattat något fel :-D

#6 Det är inget konstigt, får inte hamstern någon dubbel gen av en recessiv gen, eller en silvergrå gen så blir den normalfärgad, det är "default" på guldhamster. Och mamman var inte vit (alltså svartögd vit), utan svart ds bandad.
Medis på akvariefisk.
Aha! Ok! :-)