Hjälp mig med min rädsla
Hejsan på er!
Har kanske placerat den här fel men admin får ändra isåfall.
Nu är det såhär, min förra hamster gick bort för ett tag sedan. Det var ju så att hon var bitig av sig efter att min kompis skrämde henne. Hon bet mig typ 4 ggr när jag lyfte upp henne. Efter det så har jag varit rädd för att lyfta upp hamstrar. Jag vet att om en hamster biter mig så betyder det inte att alla andra gör det. Min kompis hade världens snällaste hamster som fick mig in i att köpa hamster. Jag hade hållt honom i händerna en massa gånger. Sen när jag var hos dom igen efter hon hade bitit mig så vågade jag inte ens hålla i honom, som aldrig skulle bita.
Har någon några tips jag kan få bort/minska min rädsla? Då jag skall köpa hamster i augusti, så kan det vara bra att jag vågar hålla i hamstrar igen.
Mvh. Tessan
Du kanske skulle kunna få hjälp av den uppfödare du ska köpa av? :) Du kan få be att få komma och besöka honom/henne och hålla i några hamstrar? Eller bara någon hamster människa i närheten av dig :)
Kanske lite dåligt i och med att det är papova tider, men ja, det första som jag kom på ;)
Med Vänlig Hälsning Tindra
Medarbetare på guldhamster.ifokus
-Toulouse Cola Fanuel-
Tack Tipsi3! Såg dit PM o ska svara nu :D Jag bor ju på Gotland o är sommaren i Finalnd. Men kan ju kolla lite med mamma om vi kan va nån extra dag på fastlandet ^^
Du kan ju använda handskar för att bygga upp ditt ''självförtroende''. Tänderna på en hamster kan inte gå igenom handsken så då gör det inte ont. Då märker du efter ett tag att det inte gör ont. Om du är rädd för att lyfta upp hamstern bara och inte ha den i handen kan du ju en handske på den handen du lyfter upp hamstern med och när den är i handen kan du ta den med den andra handen utan handsken så du känner den ''på riktigt'' men att den inte kan bita dig ändå. ^^
#3 Körde med hanskar när hon levde. Asså hon bet när man hade plockat upp henne och höll i henne. Jag körde också att hade ena handen utan hanske och klappade henne. Asså nu är ju problemet där att jag vågar inte göre det utan handskar fast jag vet att den inte kommer att bita ( asså den nya ) så behöver bara samla mig och " ge en ny chans " fast hur vet jag inte att det går :)
tack för ditt svar iaf ^^