tuggumi :(
Idag var mina små kusiner och hälsade på och dom är väldigt små… Dom var och tittade på hamstrarna, jag hade sagt att dom får bara titta och inte röra eller något. Att dom är för små och får sen när dom är äldre MEN. Jag skulle på toa snabbt, så hände det en sak. dom gav hamstern tuggumi. tuggat tuggumi 😮 det var till dvärgen dom gav, är så orolig. Hon hann bara ta en liten bit men ändå kan inte det fastna i tarmarna eller något annat… kommer hon dö nu? :( är så ledsen… Jag visste ju inte att dom skulle hitta på något sådant under max 3-4min…! VAD SKA JAG GÖRA??!?! känns som att allt är mitt fel :( varför lämnade jag dom ensamma med hamstern. Jag börjar gråta snart, kommer hon dö? snälla hjälp, för tuggumi kan ju inte vara bra… Det var jordgubbs tuggumi v6 heter märket och ska tydligen vara socker fritt men ÄNDÅ… får panik, kommer hon behöva korsa regnbågs bron? :( 😭 snälla hjälp mig, vad ska jag göra?
Med vänliga hälsningar, Victoria 😊
Hon kanske proppade det in i kindposarna. Min gjorde samma men med sånt kladd man sätter fast teckningar påmväggar med. Hon klarade sig utmärkt :D Du kan testa att ta en tops och blöta det den och sedan försiktigt försöka peta in den i munnen. Sen kan jag nog inte ge så många andra tips. Du kan ha koll på henne under tiden och se hur det går. Hoppas andra kan ge tips.
Det är nog ingen fara, hon kommer inte dö! Det var inte ditt fel. Men kom ihåg att se till henne, och kolla i hennes bo där de ofta spottar ut sånt.
fast kan inte kolla i hennes bo då hon byter hela tiden, i sina gångar och o olika hus och gömställen jag har… >.< men tack så jätte mycket, är inte lika orolig nu. Men kommer hålla koll på henne, får hålla tummarna…
Med vänliga hälsningar, Victoria 😊