Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 434 ggr
AnotherLova
2014-06-15 14:14
0

Utehage?

Jag tänkte bygga en relativt stor utehage till min guldis. Hur skulle ni ha byggt den? Väggarna och taket och något i botten som gör så att hon inte kan gräva sej ut? Kanske hönsnät så att gräset ändå så sticker upp?? Och somsagt vad kan man ha som väggar och tak? Man vill ju gärna kunna se igenom så man ser henne:) jag kommer ha uppsikt över henne hela tiden som hon är där i! :)

ebbamedruby
2014-06-15 15:21
0

Om du ska bevaka henne när hon är där i tror jag inte att ett golv med hönsnät kommer behövas. Om du märker att det blir ett problem, att hon gräver frenetiskt kanske du kan sätta dit det senare? 

Om du vill se henne blir min spontana tanke plexiglas, som man kan köpa på t.ex biltema (    http://www.biltema.se/sv/Bygg/Ovrigt/Plastglas-26207/        )

Taket tänker jag att man även kan ha plexiglas, men då kanske solen lyser igenom så hamstern blir för varm? Jag skulle nog tagit en vanlig plywoodskiva som tak :)

Lycka till med ditt bygge och visa gärna bild på resultatet! :)

illoi
2014-06-16 12:23
0

Va kul. Kan man alltså ta ut sin hamster ??? Trodde det blev för dragit för dom ute.. tänker genast lastpalls krage. Och. Nät under och över😀😀😀 det ska jag fixa till vår

AnotherLova
2014-06-19 19:02
0

Tack så mycket! Kom gärna med mer förslag :) kommer självklart visa bild när den är klar!