Resa med hamster
Ska åka hälsa på mina föräldrar . kommer ta med våran guldhamster som då kommer va ca 9 v då. resan kommer väl ta ca 8 tim med bil och båt .Båt resan är ca 3 1/2tim.
Vad ska man tänka på vid resa.
Mest på knderningen av buren, att det inte är nåt tugnt som tex trä hus. Sen ett rips är att ha en but gurka i buren då h*n kan få vatten utan att man behöver ha vattenflaska :) Är bara lite nyfiken, ska du åka Gotlands båten då den tar ca 3 1/2 timme :)
ja jag ska till Gotland
Okej :) jag ska åka båt med hamster när skolan börjar. Imorgon ska igen till Finalnd :) ha så kul här på ön ^^
Ingen annan som har tips .
Kan man ha hamstern i bilen under båtresan ? Eller blir det för instängt . Kommer åka natt så bilen blir ju så varm av nån solen .
Jag har frågar Destination Gotland om man får ta med hamstern upp där alls menniskor är. Man får, man måste bara boka då plats i djur kabinetten( det är en del av båten) jag tror det är fram delen. Men du kan kolla på Destination Gotlands hemsida. hopas detta hjälper :D
Ja jag vet att dom har särskilda plater där man kan boka och sitta med djur . Men enklare om den kan vara i bilen .
Personligt tycker jag det kan vara kallt/svalt där nere och väldigt hög ljud nivå för hamsterns små öron. Men det är ju bara det jag tycker ^^