Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 1448 ggr
M.L
1

Resa med hamster

Ska åka hälsa på mina föräldrar . kommer ta med våran guldhamster som då kommer va ca 9 v då.  resan kommer väl ta ca 8 tim med bil och båt .Båt resan är ca 3 1/2tim.

Vad ska man tänka på vid resa.

Tessan01
0

Mest på knderningen av buren, att det inte är nåt tugnt som tex trä hus. Sen ett rips är att ha en but gurka i buren då h*n kan få vatten utan att man behöver ha vattenflaska :) Är bara lite nyfiken, ska du åka Gotlands båten då den tar ca 3 1/2 timme :)

M.L
0

ja jag ska till Gotland

Tessan01
0

Okej :) jag ska åka båt med hamster när skolan börjar. Imorgon ska igen till Finalnd :) ha så kul här på ön ^^

M.L
0

Ingen annan som har tips .

M.L
0

Kan man ha hamstern i bilen under båtresan ? Eller blir det för instängt . Kommer åka natt så bilen blir ju så varm av nån solen .

Tessan01
0

Jag har frågar Destination Gotland om man får ta med hamstern upp där alls menniskor är. Man får, man måste bara boka då plats i djur kabinetten( det är en del av båten) jag tror det är fram delen. Men du kan kolla på Destination Gotlands hemsida. hopas detta hjälper :D

M.L
0

Ja jag vet att dom har särskilda plater där man kan boka och sitta med djur . Men enklare om den kan vara i bilen .

Tessan01
0

Personligt tycker jag det kan vara kallt/svalt där nere och väldigt hög ljud nivå för hamsterns små öron. Men det är ju bara det jag tycker ^^