Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 451 ggr
Simonjade
0

Uppfödningar i norrland?

Jag undrar vilka guldhamsteruppfödningar som finns här i norrland då jag är är på väg att starta min egna lilla uppfödning här i umeå. Och är möjligtvis intresserad av nån ny guldhamster snart :) 

och med norrland menar jag typ övik och norrut :)

Fiona1234
0

Erica finns i Umeå och har precis tagit en kull mellan Esmeralda, som är uppfödd av mig och hennes hane Junior, du borde kolla in den kullen, jättefina föräldrar :) Hennes hemsida: http://kaosarnshamstrar.weebly.com/hunger-games-6e.html

// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Simonjade
0

#1 Tack! Jo jag har haft kontakt med Erica nu ett tag och frågat massor angående uppfödning och så. Min uppfödning Hade jag tänkt mig o sikta in på svartbaserat och vilt, men vet inte riktigt vad som är värt att satsa på om du förstår… typ jag har sett mycket creme, är det det man ska satsa på istället?:/

Fiona1234
0

#2 Jaha okej! Visste inte att du ville ha svartbaserat/vilttecknat :) Jag föder upp cremebaserat, och ska börja med vilttecknat, jag tycker det är lättast att föda upp, men tror det finns nån i Borlänge som föder upp svartbaserat :)

Simonjade
0

#3 Ah jag var kanske lite otydlig om det:P
Alltså med andra ord så är det ganska svårt o föda upp svartbaserat då det finns ganska få uppfödningar som gör det, antar jag. Bör jag fundera på att byta inriktning tror du?

Fiona1234
0

#4 Det finns en del som föder upp svartbaserat, det gäller dock att man eventuellt får krångla med transport osv, men vill man verkligen föda upp i den färgkategorin så kanske man känner att det är värt att transportera ifrån göteborg/skåne tex.

Ang att byta inriktning är helt upp till dig själv, är inget jag kan svara på, utan är helt individuellt. 🙂

neapeaw
0

Jag föder upp guldhamstrar i svart och gulbaserad :) inte alls svårt att få tag i djur tycker de bra superkul om någon mer ville starta uppfödning i dessa färger:) du får mer än gärna PMa mig om du har frågor, har även några avelsdjur jag kan avvara åt dig om du känner att du vill börja med svartbaserat :) ang transporten går den troligen att lösa :)

-Guldhamsteruppfödare-

-Hundfrisör-

-Djurälskare-

www.silverhojdenshamsteruppfodning.weebly.com
Simonjade
0

#6 Jag har skickat PM :)

Cireea
0

För er som bor längre ned är det bra mycket lättare att hitta avelsdjur jämfört med här uppe. Här är det inte många uppfödare som har kullar nu för tiden, tyvärr!

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Simonjade
0

#8 Vad tycker du Erica, tycker du jag ska satsa på svartbaserat och vilt eller ska jag bli en medlem i creme klubben? :P

Cireea
0

#9 Jag skriver på Facebook 😉

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck