Tampong
Vet att tamponger brukar vara uppskattade av råttor, men hur är det med hamstrar? Tänkte om min lilla Baloo kan få mer aktivering i buren med några tamponger som han sedan kan boa med bomullen. Är inte bomullen farliga som det är med hamstervadd? :)
don't let anyone destroy your happiness 
Bomullen och vadd är i princip samma sak och ska inte användas till hamstrar, så tyvärr får du nog skippa den idén. 😕
Lägg hellre in massa toa/hushållspapper i buren som han kan boa med. Och för mer aktivering kan du ju lägga in papperet i en toarulle så att han måste "jobba" lite för att kunna få ut det. 👍
Mvh Anna
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^
Vad tråkigt! Använder redan dessa metoder men det börjar att bli lite tröttsamt för hamstern nu haha
Mm, lite trist kan det ju vara men bättre att låta bli än att riskera att hamstern skadar sig. 👍
Mvh Anna
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^
Sant ;)

Jag brukar göra så att jag river toapappret i längre remsor och petar in änden i gallret, så måste hamstern dra in det i buren själv, det är ju lite mer aktivering än att bara få det serverat.
Sedan kan man ju ha kapok, det ska inte vara farligt.
Jag har även en dokumentförstörare, så mina får även strimlat tidningspapper att greja med.
Om man ger dem en större pappkartong att ha som bo, så kan man göra så att det bara är ett för litet hål in i den, så att hamstern måste gnaga sig in för att kunna använda den som bo.
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
Jag prövade kapokkapslar till mina hamstrar när jag kände att det började bli lite enformigt! 🙂beställde det från zooplus http://www.zooplus.se/shop/83864/83984/83989/305773
2 av dom älskar det! den tredje fattar inte riktigt vitsen med den haha
Men de som gillar det använder det både som bomaterial och bara att ligga och mysa på, det är det absolut det mest uppskattade köpet jag beställt från internet till mina hamstrar!
Xoxos hamsteruppfödning ~ http://xoxoshamstrar.weebly.com/
#6, räcker en kapsel till en gång?
#7 När jag gett mina så har dom fått en halv kapsel. Kapoken fluffar upp väldigt mycket, så en halv räckte långt. :)
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus
Du kan sätta upp toapapper på väggen (t.ex med hjälp av tejp, fast se till att dom inte når) eller stoppa in det i en toarulle. Vill du göra det ännu svårare kan du vika kanterna och ha i papper och något gott i rullen också. 🙂
//Flöffo
Många bra tips jag fått, nu vet jag hur jag ska underhålla Baloo! 
Jag brukar fläta toapapper (ganska hårt) så dem har något att göra.