Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 641 ggr
Siastassar
0

Varför gör hon så här?

Min hona Lovisär drygt 5 mån men har aldrig betett sig så hör förut! Vad gör hon? Kliar hon sig? Märker hon revir? Eller ingår detta i brunstbeteendet? Hon lyfter nämligen på rumpan ibland ikväll trots att ingen annan hamster är där… Nån som vet?

fuzzie
0

Kan nog vara bara att hon är brunstig just ikväll. Håll koll på henne under morgondagen med om hon gör samma sak då. 🙂

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

Siastassar
0

Typiskt! Det gick inte att ladda upp videon jag skulle bifoga pga otillåtet filformat & jag vet inte hur man fixar det… Hur som helst så strök hon sig som en katt mot alla saker i badkaret där hon bla aktiveras. Nästan att hon gnuggade sig oxå med hela kroppens ena sida. Svårt att förklara men finns det nån där ute som har en förklaring till detta? Hon gjorde inte så i sitt akvarium iaf.

Siastassar
0

#1 tack för svar! Ja jag ska definitivt hålla koll på henne. Hon skrämde mig med sitt annorlunda beteende! Dumma tös! 😳

Ulltussa
0

Min hona gör samma sak när hon brunstar, strycker sig som en katt mot allt! Så du behöver nog inte oroa dig ^^

Mvh Mikaela

Siastassar
0

#4 tack! Nu blev jag genast lugnare! Har läst en del om brunst men där har det inte stått nåt om detta beteende. Jag blev rädd & trodde att hon kliade sig så jag började blåsa igenom hennes päls för att se om det skulle dyka upp nåt läskigt kryp, typ löss eller loppor men då blev hon sur & gnisslade tänderna. Stackarn! Men då vet jag! Ser jag detta om 4 dygn igen så vet jag varför hehe… 😉

Ulltussa
0

Åh, va bra! Blev lite fundersam över beteendet förs med, reagerade som du och började leta efter ohyra ^^ men skönt att du vet vad det är och kan slappna av :)

Mvh Mikaela

Siastassar
0

#6 ja haha! Tack snälla du för hjälpen! Tänk att de kan bete sig så totalt annorlunda vid brunst som annars! Hon är dessutom min första hona, har bara haft hanar tidigare så jag är väl ovan vid sånt här antar jag! 😊

Ulltussa
0

Inga problem! Ja det är intressant att det ändras så mycket! Jaha ja, men då förstår jag att du blev lite fundersam :) önskar dig all lycka med den lilla :D

Mvh Mikaela