Storlek på sovhuset
Har funderat lite på det här med storlek på sovhuset. Min guldhamster Ralf älskar mjölkpaket och sover helst i dom. Men de är ju inte så stora som 10x15 cm som de ska vara. Han är ju fortfarande unge (2 månader) men kan jag använda det som sovhus ändå? Och kan jag använda det när han är vuxen också?
lagen säger ju att hamstrar ska ha var sitt hus…..men våra hamstrar låg alltid tillsammans i en enda stor hög:)….hamstrarna bryr sig inte om lagen, märkte jag då;)
Det tar längre tid att lära gamla sitta som hundar
Tja, lite fusk, men men… Du kan ju ha ett hus som är "lagligt" och mjölkpaket, då har du ju ett iallafall, men han kommer ju antagligen välja det han tycker bäst om :)
Toulouse t.ex, ibland vill hon sova någon helt annan stans, hon dissade sitt hus och kröp in under en kartong istället, gjorde ett hål i då jag märkte att hon gillade det bäst så nu använder hon bara den x)
Med Vänlig Hälsning Tindra
Medarbetare på guldhamster.ifokus
-Toulouse Cola Fanuel-
annars kan du köpa en större mjölkförpackning eller juicepaket (Y)
// Claudia Bertheau
BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com
Är inte mjölkförpackningar plastade på insidan? Hur är det med det? Man rekommenderar ju inte för täta "hus" frågar få vår hamster böter helt galen i ett bravo paket. Men jag vågade inte ha det kvar då hon aldrig ville komma ut ur det:). Nu har vi en liten bag-in-Box kartong. Dem älskar hon verkligen.
Är inte mjölkförpackningar plastade på insidan? Hur är det med det? Man rekommenderar ju inte för täta "hus" frågar få vår hamster böter helt galen i ett bravo paket. Men jag vågade inte ha det kvar då hon aldrig ville komma ut ur det:). Nu har vi en liten bag-in-Box kartong. Dem älskar hon verkligen.
*böter= blev
Men gud vilken fin liten hamster😍
11# Ja jag har också tänkt på det, men Ralf brukar alltid bita en liten utgång eller lufthål i dom kartongerna så tycker han det är för instängt löser han det nog själv. Men sen så brukar jag se till så att han inte har "inplastade" kartonger mer än några dagar i rad utan byter ut till andra. Ibland har jag också gjort små lufthål med en sax eller klippt bort botten :)
Det senaste har han sovit i under en äggkartong, platt som en pannkaka och tycker det är supermysigt ^^ men har också en rymlig böjbar bro han kan lägga sig i om han tycker det är trångt :)
Oj såg nu att det blev ett väldigt sent svar! :O
#7 Hihi ja han är väldigt söt 😃
#8 vad kallas hennes färg? Är det mink? Sååå himla gullig!
#9 Silverkoppar bandad :)
// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning
Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus
Åhhh… Helt ljuvlig ju! Underbart vacker!!!